25 בני אדם, החברים בארגון ימין קיצוני, נעצרו בפשיטות ברחבי גרמניה בחשד שתכננו לפלוש לבניין הפרלמנט ותכננו לבצע הפיכה שלטונית. בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה DW פרסם היום (רביעי) פרטים חדשים אודות חקירת המשטרה שהובילה למעצר וכיצד חברי הארגון תכננו לבצע את המזימה.

על פי הפרסום, חברי החוליה שייכים לארגון טרור שהוקם בסוף נובמבר 2021, ושם לו למטרה "להתגבר על הסדר החוקתי בגרמניה ולהחליפו בצורת משטר שונה". מתוך 25 החשודים שנעצרו, 24 בעלי אזרחות גרמנית ואחד בעל אזרחות רוסית. התובע הפדרלי של גרמניה מסר כי ישנם 27 חשודים נוספים שטרם נעצרו.

מעצר חוליה של הימין הקיצוני בגרמניה (צילום: רויטרס)
מעצר חוליה של הימין הקיצוני בגרמניה (צילום: רויטרס)

מפרטי החקירה עולה כי מנהיג החבורה, הוא גבר בן 69, העונה לשם "היינריך ה-13", בן למשפחת אצולה גרמנית, וצנחן לשעבר בצבא הגרמני. לטענת התובעים בגרמניה, היינריך תכנן לכהן כ"מנהיגה החדש של גרמניה", לאחר שיצר קשר עם פקידים רוסים שביקשו לכונן את הסדר החדש במדינה, לאחר שהממשלה בברלין תופל. על פי החשד, אישה רוסיה בשם ויטליה, סייעה להיינריך. עד כה, שגרירות רוסיה בברלין הכחישה את כל הטענות. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כי "אין שאלה בכל שרוסיה לא מעורבת, נראה שזו בעיה פנים גרמנית".

עוד נמסר כי חייל המשרת בפיקוד הכוחות המיוחדים (KSK) ומספר חיילי מילואים של היחידה, נמנים בין החשודים בפרשה, כך לפי דובר שירות המודיעין הצבאי בגרמניה. עוד פורסם, כי החקירה החלה לאחר שארגון הימין הקיצוני תכנן לחטוף את שר הבריאות הגרמני קרל לאוטרבך.

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, אמרה כי "המקרה חשף את האיום הנשקף מהימין הקיצוני ומתנועת "אזרחי הרייך". לדבריה, "החקירות מספקות הצצה לאיום הטרור מקבוצה זו. אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכל הכוח מול אויבי הדמוקרטיה". נשיא הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני אמר כי "המבצע מראה שהמדינה החוקתית והדמוקרטית שלנו יכולה לפעול נגד אויביה".