"זקן מבולבל וקונספירטור": הנסיך היינריך ה-13 מראוס בן ה-71, צאצא למשפחת אצולה גרמנית עתיקה בת כ-700 שנה ששלטה פעם על מדינה זעירה במזרח גרמניה, היה דמות עלומה יחסית בגרמניה עד מעצרו אתמול בפרנקפורט לאחר שהוביל ניסיון הפיכה כושל של קבוצת ימין קיצוני שהואשמה בניסיון להפיל את ממשלת גרמניה.

מוקדם יותר השנה משפחתו התרחקה ממנו בפומבי לאחר שהביע תמיכה בקבוצת הימין הקיצוני תנועת רייכסברגר, ששוללת את הלגיטימציה של המדינה הגרמנית המודרנית. זאת, לאחר שהנסיך נפגש בפומבי עם ראש עיר מקומי שהיה ידוע כאוהד התנועה, שאף הושעה מתפקידו לאחר שתקף עיתונאי.

"אני חושש שכעת הוא איש זקן ומבולבל שעוסק בתיאוריות קונספירציה", אמר אז היינריך ה-14 מראוס, והוסיף כי היינריך ה-13 ניתק את כל הקשרים עם משפחה יותר מעשור קודם לכן.

בית ראוס שלט עד 1918 בנסיכות באזור גרה, תורינגיה של ימינו, ששולבה באימפריה הגרמנית. סבא רבא שלו היה הריבון האחרון של השושלת עד שהתפטר בתום מלחמת העולם הראשונה. בגרמניה המודרנית, לאצילים תורשתיים אין מעמד משפטי מיוחד; לתארים שלהם אין משקל רשמי, אבל הם עדיין משמשים לפעמים כשמות. 

הנסיך, שאתר האינטרנט המקצועי שלו מכנה אותו היינריך ה-13 פרינץ ראוס ואומר שהוא מציע "תיאום עניין עסקי", עבד כמתווך נדל"ן ברמה גבוהה. הוא נעצר בפרנקפורט, שם יש לו גם דירה וגם משרדים בשכונת ווסט אנד האקסקלוסיבית.

על פי חוקי הפרטיות הנוקשים של גרמניה, השלטונות נותנים רק ראשי תיבות של שמות המשפחה של החשודים, אבל השם שנתנו לו - "היינריך ה-13 פ.ר.", וכן תמונות ופרטים של המעצרים, הבהירו את זהותו. אזרחית רוסית שזוהתה כוויטליה ב', שלפי כלי החדשות הגרמניים הייתה בת זוגו לחיים של הנסיך, ושותף נוסף שזוהה כנורברט ג', נעצרו קרוב יותר לבית האבות של הנסיך בסביבת באד לובנשטיין, תורינגיה.

שוטרים פשטו גם על הטירה שלו שם, שם נפגשו מדי פעם הקונספירטורים, כך דיווחה התקשורת המקומית. לפי הדיווחים בתקשורת, הנסיך מימן חלק מפעילויות הקבוצה. 

במהלך השנים פעל הנסיך לשמירה על היסטוריה משפחתית ואתרי קבורה. הוא נולד במערב גרמניה בתקופה שהייתה מחולקת ל-2 והפך לפעיל באזור שנשלט בעבר על ידי אבותיו לאחר איחוד מחודש, פיקח על חפירה בחיפוש אחר קברו של אב קדמון בשנת 2014 וגם שיפץ תיאטרון מקומי. 

העניין שלו בתיאוריות קונספירציה ובנטיות אנטישמיות היה מוכר היטב. בינואר 2019 הוא נתן הרצאה ב-WorldWebForum בציריך, שוויץ, שכותרתה הייתה "חוו את עלייתה ונפילתה של האליטה בעלת הדם הכחול".

בנאום שנמשך 15 דקות, הוא התרעם על משפחת רוטשילד וטען שמלחמת העולם הראשונה נכפתה על הקייזר הגרמני על ידי אינטרסים פיננסיים בינלאומיים - שניהם שריקות כלבים אנטישמיות נפוצות - ושגרמניה הדמוקרטית המודרנית היא רק אשליה.