תשעה חודשים לאחר שנעצרה בשדה התעופה במוסקבה כשבתיקה האישי שמן קנאביס, הכדורסלנית האמריקאית בריטני גריינר שוחררה היום (חמישי) מהכלא הרוסי במסגרת חילופי אסירים ותשוב לארצות הברית. העסקה בין המדינות היא של שבוי אחד בתמורה לאחר, כאשר הרוסים יקבלו בחזרה את ויקטור באוט, מי שכונה "סוחר המוות".

תשע שנות מאסר: בית המשפט ברוסיה גזר את דינה של בריטני גריינר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי עם בריטני גריינר. היא בטוחה, היא במטוס בדרך הביתה". מקור המקורב לנשיא מסר כי "שלומה של הכדורסלנית טוב".

גריינר שיחקה משנת 2014 בקבוצת יקטרינבורג הרוסית, במקבלי לקריירת ה-WNBA המרשימה שלה במדי פיניקס מרקורי (העונות באירופה ובארצות הברית אינן חופפות כך ששחקניות המשחקות בשתי קבוצות הינה תופעה נפוצה). בית המשפט הרוסי גזר עליה תשע שנות מאסר בפועל.

"סוחר המוות" הרוסי, הלוא הוא ויקטור באוט, הינו סוחר נשק שנעצר בתאילנד ב-2008 לפני שהוסגר לארצות הברית, שם הורשע בהברחת נשק למורדים בקולומביה שישמש נגד אזרחים אמריקאים. ב-2012, באוט שנשפט בניו יורק נידון ל-25 שנות מאסר.

רבים בארצות הברית פירשו את מעצרה של גריינר כפוליטי, כשברקע הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה ועוד לפני כן המתיחות רבת השנים בין המעצמות.