בחדשות NBC האמריקאי דווח הלילה (שישי) כי בכירים בבבית הלבן טענו שרוסיה מספקת "כמות חסרת תקדים" של ציוד צבאי לאיראן בתמורה לכך שטהרן מספקת נשק למלחמה באוקראינה.

רוסיה הפסיקה את השימוש בכטב"מים מתוצרת איראן באוקראינה - וזו הסיבה
"מודאגים מאוד": המדינה שתחקור כיצד טכנולוגיה מערבית הגיעה למשטר בטהרן

לפי הדיווח, כחלק מהשותפות בין המדינות רוסיה מספקת לאיראן ציוד ורכיבים צבאיים מתקדמים, לרבות מסוקים ומערכות הגנה אווירית, בעוד איראן מספקת מל"טים לרוסיה לשימוש בלחימה באוקראינה.

כמו כן, דווח כי באביב האחרון טייסים איראנים התאמנו ברוסיה להטיס את מטוס הקרב הרוסי סוחוי Su-35, שלדברי הבכירים בבית הלבן נראה כי איראן עשויה להתחיל לקבל את דגם המטוס כבר במהלך השנה הבאה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Fadeichev/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Fadeichev/Pool via REUTERS)

"שותפות זו מהווה איום לא רק על אוקראינה, אלא על שכנותיה של איראן באזור", אמר בכיר בממשל האמריקאי, "שיתפנו את המידע הזה עם בעלי בריתנו במזרח התיכון וברחבי העולם". 

בנוסף, בממשל ביידן מנו שלושה גופים ברוסיה שהיו מעורבים בהעברת כלי טיס בלתי מאוישים איראניים לשימוש באוקראינה. בין הגופים שנמנו, מדובר ביחידות התעופה והחלל הרוסיים, שקיבלו את המל"טים, ואת המרכז הלאומי של רוסיה לתעופה בלתי מאוישת. על פי הדיווח, אנשי צוות ממרכז זה אף נסעו לאיראן כדי לקבל הדרכה כיצד להפעיל את המל"טים האיראניים.