מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג הזהיר אמש (שישי) בריאיון לרדיו הנורבגי כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עלולה להתפשט לכלל אירופה. ראש הברית הביע דאגה מכך שהלחימה עשויה לצאת משליטה ולהפוך למלחמה בין מוסקבה לנאט"ו.

לצד חוסר הצלחתה לצבור הישגים בשדה הקרב: התוכנית של רוסיה לפגיעה באוקראינה

"אם דברים משתבשים, הם עלולים להשתבש בצורה נוראית", אמר, "זו מלחמה איומה באוקראינה. זו גם מלחמה שיכולה להתפשט למלחמה גדולה בין נאט"ו לרוסיה. אנחנו עובדים על זה כל יום כדי להימנע מכך".

לטענתו, אין ספק שמלחמה מורחבת היא אפשרות. סטולטנברג, ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, הוסיף כי חשוב להימנע מעימות "שמערב עוד מדינות באירופה".

גשר הרוס באוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)
גשר הרוס באוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)

כזכור, מוסקבה האשימה שוב ושוב את בעלות ברית נאט"ו בכך שהן הופכות למעשה צד לסכסוך בכך שהיא מספקת לאוקראינה נשק, מאמנות את חייליה ומספקות לה מודיעין צבאי.

אמש, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר את מדינות המערב שלא לשקול לפתח את המלחמה באוקראינה לחזיתות נוספות ואיים כי "כל מדינה שתעז לתקוף את רוסיה בנשק גרעיני תימחק מעל פני האדמה".

פוטין טען כי לרוסיה אין כוונה לפתוח במתקפה גרעינית בניגוד לארצות הברית, אבל לדבריו הנשק ההיפרסוני המתקדם של רוסיה יבטיח שהיא תוכל להגיב בעוצמה במקרה ותותקף.