נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן הצהיר היום (שבת) שהוא מתכנן לרוץ לנשיאות בפעם האחרונה בשנת 2023. ארדואן, העומד בראש מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP), אמר במהלך נאום שנשא בעיר סמסון, בצפון המדינה, כי "הגיע הזמן למסור את השרביט לדור הצעיר, נבקש את תמיכת האומה בפעם האחרונה".

בנאומו, הוסיף ארדואן כי מפלגתו, הנמצאת בשלטון מאז שנת 2003, "הפכה את טורקיה לשחקנית מפתח בבמה העולמית". לדבריו, "הקמנו תשתיות שאפילו מדינות מפותחות מקנאות בהן. עכשיו, הם אומרים שטורקיה היא באמת מדינה אחרת. כל משבר עולמי תרם להבנה טובה יותר של כוחה של המדינה שלנו". הנשיא הטורקי המשיך וציין כי "ראינו את העוצמות שלנו בתקופה שבה דיברו על היחלשות המשק".

דבריו של ארדואן מגיעים על רקע ביקורת הולכת וגוברת נגדו, הבאים לידי בטוי גם בסקרים, כאשר המומחים מסבירים כי הם מביאים לידי ביטוי את הניהול הכושל של הממשלה בבעיות הכלכליות שהציפו את המדינה לאחרונה. האינפלציה ממשיכה לשבור שיאים, והלירה הטורקית קרסה בשנים האחרונות, לצד צניחה ברמת איכות החיים של הטורקים. רק בחודש אוקטובר האחרון, דווח במדינה כי האינלפציה הגיעה לשיא של 24 שנים ועמדה על 85.51%.