העולם הערבי כמרקחה: נבחרת מרוקו עשתה הערב (שבת) היסטוריה כשניצחה 0-1 את פורטוגל בשלב רבע גמר המונדיאל, הפכה לנבחרת האפריקאית והערבית הראשונה שעולה לשלב חצי גמר. הניצחון הסנסציוני של הנבחרת המרוקאית הוציא את המנהיגים הערביים מגדרם, ואפילו במזרח ירושלים היו חגיגות.

החגיגה המרוקאית במונדיאל הוכיחה: העולם הערבי רחוק מנורמליזציה עם ישראל
 

אמיר דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אין קול חזק יותר מקולה של מרוקו במונדיאל. כל הכבוד לכל הערבים על הגשמת החלום הערבי בידי אריות מרוקו".

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, בירך גם הוא את נבחרת מרוקו וצייץ: "נמשכת הפריצה חסרת התקדים של אריות האטלס. השמחה של מרוקו היא השמחה של ירדן, ברכות".

סגן שליט דובאי, מכתום בן מוחמד אל מכתום, כתב: "אנו מברכים את המרוקאים על ההישג ההיסטורי. הופעה מכובדת וניצחון חסר תקדים לכדורגל הערבי".

ראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, חגג עם המרוקאים: "הביצועים של נבחרת מרוקו נמשכים. אנו מברכים את האחים ממרוקו, המלך, הממשלה ואת העם המרוקאי על ההישג המכובד. איחולים כנים להצלחה בחצי הגמר".

גם בארגון הטרור חמאס בירכו את מרוקו. דובר הארגון, חאזם קאסם, אמר: "אנו מברכים את האחים שלנו ממרוקו על ההישג הספורטיבי הגדול בכך שהעפילה לחצי גביע העולם בקטאר. זה הישג היסטורי לספורט הערבי, ואני מאחל להם ניצחון גם במשחק הקרוב".

החגיגות הגיעו לגם לישראל. המונים הגיעו לשער שכר, בעיר העתיקה בבירה, והחלו לשיר שירים ולהניף את דגלי מרוקו.