על רקע המשך הדיכוי האכזרי של "מחאת החיג'אב" באיראן, על ידי מנגנוני הביטחון של המשטר, גורם ביטחוני ישראלי מסר היום (שני) לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "ישראל עוקבת מקרוב אחר המהומות באיראן ונראה כי ההוצאות להורג של שני המפגינים לא מרתיעות את ההמונים". זאת, לאחר שהמשטר הוציא להורג את מג'יד רזה רחנוארד, סטודנט בן 23, שהואשם בהריגת שני פעילים במיליציית הבסיג' במחאות שפרצו בעיר משהד.

הגורם הישראלי הוסיף לסוכנות הידיעות, כי "ההוצאות להורג עשויות להכות במשטר, אין דרך להחזיר את השד הזה בחזרה לבקבוק". דבריו של הגורם מגיעים לאחר שבסוכנות הידיעות "מיזאן" האיראנית פורסם כי תשעה מפגינים נוספים צפויים לעמוד בפני עונש מוות, לאחר שלקחו חלק במחאות ברחבי המדינה.

המחאה באיראן (צילום: AFP)
המחאה באיראן (צילום: AFP)

כאמור, בסוכנות הידיעות, המזוהה עם מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית, דווח על הוצאתו להורג של מג'יד רזה, ונכתב כי "לאחר השלמת ההליכים המשפטיים, פרסם בית המשפט את פסיקתו הסופית על סמך הודאתו המפורשת של הנאשם והמסמכים שהוצגו בתיק". פסק הדין התקבל לאחר ששופטי בית המשפט העליון במדינה, אותו גוף שאישר גם את גזר הדין של המפגין מוחסן שקארי, הציג "עדויות" ובהן מג'יד נראה לכאורה שולף סכין לעברו של חבר בבסיג'.

מערכת המשפט האיראנית הודיעה כי הוצאתו להורג בוצעה באופן פומבי "על פי כל ההליכים החוקיים והלגיטימיים", בנוכחותם של תושבי משהד. על פי כלי התקשורת במדינה, מג'יד רזה התעמת עם כוחות הביטחון ב-17 בנובמבר, ודקר לכאורה את חוסיין זיינאלזדה ולאחר מכן את דניאל רזזאדה בצווארו, והרג את שניהם.