נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הכריז לאחרונה כי פניו לרוץ לנשיאות ב-2024, ונראה כי סיכויו פוחתים מרגע לרגע. לאחר האכזבה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות אמצע הקדנציה, מי שידו הייתה על העליונה הוא דווקא מושל פלורידה, רון דה סנטיס, שנחשב ליריבו הפוטנציאלי לרוץ לנשיאות. על פי סקר שנערך הבוקר (רביעי) בעיתון USA TODAY, נראה כי המצבעים הרפובליקנים נוטשים את התמיכה בנשיא לשעבר ועוברים לתמוך בדה סנטיס.

המושל הפופולרי שמאיים על טראמפ: האם זה הנשיא הרפובליקני הבא?

על פי הסקר, מושל פלורידה מוביל ב-23% על הנשיא לשעבר. העיתון האמריקאי הסביר כי "המצביעים הרפובליקנים הטילו מכה משמעותית לאגו של הנשיא לשעבר". התוצאות מציגות צניחה משמעותית בתמיכה הרפובליקנית בטראמפ, כאשר בסקר שנערך בחודש יולי האחרון הראה כי הוא מוביל עם תמיכה של 60%, באוקטובר אחוז התמיכה כבר ירד ל-56%, וכעת ירד לשפל של 33% בלבד, לעומת 56% התומכים בדה סנטיס.

מומחים פוליטיים הסבירו כי הסכנה המשפטית בו נמצא טראמפ בהחלט משקף את התוצאות. כמו כן, גם הניסיון "לחתור" תחת תוצאות הבחירות וענייניו העסקיים השפיעו בצורה משמעותית, ועל כן, ההתלהבות של המצביעים הרפובליקנים לראות את טראמפ שוב כנשיא, הולכת ופוחתת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רון דה סנטיס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
רון דה סנטיס (צילום: REUTERS/Marco Bello)

כזכור, טראמפ חטף תבוסה קשה בבחירות אמצע הקדנציה שנערכו לאחרונה בארה"ב, כאשר התוצאות הראו כי 14 מועמדים רפובליקנים, אותם בחר אישית, הפסידו למועמדים הדמוקרטים. בעקבות כך, ברשת ABC דיווחו כי הנשיא לשעבר קיבל את התוצאות באחוזתו שבמאר א-לאגו והחל "לרתוח מזעם". בנוסף, ניצחונו של מושל פלורידה רון דה סנטיס, אשר הושג ביתרון רב, הרתיח את הנשיא לשעבר במיוחד, זאת לאור כך שדה סנטיס נחשב ליריבו הפוטנציאלי בבחירות 2024.

אחד מיועציו של טראמפ אמר לרשת החדשות ABC כי "טראמפ הוא ספינה טובעת. אנחנו לא יכולים לנצח את זה". מקורב נוסף לטראמפ אמר כי "זה הסוף של עידן טראמפ ותחילת העידן של דה סנטיס. כמו כל קטסטרטופה שנפלה על הנשיא לשעבר, גם את זו הוא יצר בעצמו בהחלטות חסרות מחשבה וטיפשיות".