ליה (ליראי) קופל, האישה האמריקאית, בעלת האזרחות הישראלית, שנמלטה לישראל עם שלושת ילדיה אחרי שבעלה לשעבר איים לרצוח אותם, שוחחרה היום (רביעי) ממעצר בכרתים, יוון. מחר צפויה קופל לשוב לארץ.

קופל נעצרה לפני כשבועיים, כשהגיעה ליוון אחרי שארצות הברית הוציאה צו מעצר בינלאומי המאשים אותה בכך שהפרה משמורת משותפת, וחטפה את ילדיה לישראל.

שחרורה הושג לאחר שהוגש ערעור על ידי עו״ד ניר יסלוביץ כנגד בקשת ההסגרה של ארצות הברית. בערעור נטען כי "המעצר של קופל הינו מנוגד לעקרונות של צדק והגינות, בעוד שהיא לא ביצעה כל עבירה המצדיקה את הסגרתה לארצות הברית".

עו״ד יסלוביץ אמר לאחר החלטת שחרורה: "ברצוני להודות למערכת המשפט ביוון ששוב הוכיחה שעקרונות של צדק והגינות הינם נר לרגליה . צר לי שהתובע האמריקאי מצא לנכון לבוא חשבון עם ליה בבקשת הסגרה מיותרת בעליל, בשעה שכל חטאה היה נעוץ בכך שהיא נמלטה מארצות הברית על מנת להציל את חייה וחיי ילדיה".

כזכור, הצו הוצא נוכח סכסוך משפטי שהגיע עד לבית הדין הבינלאומי בהאג, בו נטען כלפי האישה לפני שמונה שנים שהיא לכאורה חטפה את ילדיה מאביהם. קופל, בעלת אזרחות ישראלית, עוכבה באי כרתים בעקבות סכסוך משפחתי ישן שהפך להליך משפטי סבוך. במוקד עמדה שאלת החזקה על הילדים של זוג שהיה מצוי בהליכי גירושין ולימים נפרד. קופל טענה נגד האב, שנפטר בשנה שעברה, כי פעל באופן אלים כלפיה וכלפי ילדיהם המשותפים.

מנגד, לאב היו טענות אחרות. בשנת 2014 פנה האב לבית הדין בהאג בטענה כי נעשתה לכאורה חטיפת ילדים מצדה של האם. בהתאם לכך, הוצא נגד האם צו מעצר בינלאומי לכשתעזוב את ארה"ב, שבה התגוררה. הילדים הפכו לבגירים, אך אותו צו עיכוב נשאר פתוח. האם, שחשבה שהנושא מאחוריה, כי ילדיה מעל גיל 18 ובעלה לשעבר הלך לעולמו, טסה לכרתים. לאחר נחיתתה, להפתעתה, נעצרה בעקבות אותו צו ומאז שהתה בבית מעצר.