הישראלים יאמצו? כמו בישראל, גם תושבי דנמרק מוחים על יוקר המחיה שהשתלט על כל חלקי החיים. בעקבות כך, רבים מהם, שאינם יכלו להרשות לעצמם לשלם את חשבונות החשמל ושכר הדירה, החליטו לעבור לגור במחנות נופש, המשמשים בדרך את הנופשים. עם סופה המתקרב של שנת 2022, הדנים סובלים משיעורי אינפלציה גבוהים, בעקבות משבר האנרגיה באירופה, מירידה בשכר, ועליית המחירים במוצרי המזון והחשמל.

ג'ון פטרסן, אזרח דני שעבר לגור גם הוא במחנה נופש לפני מסר שבועות, סיפר כי הוא חי כעת חיים פשוטים, הרחוק מחשבונות החשמל ושכר הדירה שלא היה מסוגל לשלם. זאת, לאחר שאיבד את עבודתו כתוצאה מהאינפלציה הגבוהה שפקדה את המדינה במהלך החודשים האחרונים. פטרסן הוסיף כי "אני משלם פי שניים ממה ששילמתי בעבר, לא יכולתי לחיות עם העלויות האלו, אז הבנתי שעלי למצוא חלופות אחרות לאור העלייה המתמשכת במחירי האנרגיה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חברת החשמל בדנמרק הודיעה כי קיבלה לאחרונה יותר מ-30 אלף שיחות מאזרחים שהודיעו כי אינם יכולים לשלם את חשבונותיהם, זאת במהלך חודש אוגוסט בלבד.

ביחד עם ג'ון, חיים במחנה הנופש כמאה אנשים נוספים. סוזנה פסקור, מנהלת מחנה הקרוואנים סיפרה כי "אני מקבלת טלפונים רבים, לפעמים אפילו 15 ביום. הם שואלים אותי האם יש מקום למגורים במחנה, כי הם לא יכולים לשלם את הוצאות המחיה. לרוב אלה שגרים כאן יש מקומות עבודה, אבל הם לא מרוויחים מספיק כדי לשלם על החשבונות".