ביטאון החותים בתימן "אל חאואיה", הממומן על ידי איראן, התייחס אתמול לגילוי "מעריב" על משלוח האורניום מאיראן לחותים בתימן, שנפל בידיו של ארגון אל־קאעידה המקומי, ולדיווחים ששודרו בהרחבה ברשתות אל־חדאת ואל־ערביה בסעודיה.

החותים אומרים: "הפרסום בתקשורת הציונית והסעודית מהווה צעד הכנה להסלמה של קואליציית הכיבוש בתימן שמובילה סעודיה". עוד הם טוענים כי הכוונה היא לחידוש תקיפות האוויר נגד כוחותיהם, וייתכן אף לשימוש בנשק גרעיני.

מטען האורניום המיועד ל"אנסר אל אללה" - הזרוע המדינית של החותים, השולטים בבירה צנעא ובאזורים סמוכים, הגיע לידי אל־קאעידה באזור המרכזי אל ביידה, המוביל לצנעא. באזור זה מתגוררים שבטים התומכים בארגון הטרור הסוני שפורק רשמית לאחרי תקיפות הקואליציה בסיועה של ארה"ב, ולאחר העימות עם החותים עצמם. הביטאון החותי טוען אף ש"מעריב" ממומן על ידי הסעודים ואיחוד האמירויות וכי זו הפעם הראשונה שהאורניום נוסף לרשימת הנשק שאיראן מואשמת בהעברתו לתימן.

לדבריו, דווקא אל־קאעידה ושאר ארגוני הטרור קשורים אידיאולוגית ואורגנית לקואליציה שתוקפת את תימן וכי ישראל משתתפת בה "בתחפושת", לצד סעודיה והאמירויות. עוד נטען כי לנוכח כישלונה של הקואליציה, היא עלולה להשתמש בנשק גרעיני ב"מלחמתה המלוכלכת" נגד תימן וכי הידיעה שפורסמה ב"מעריב" אינה אלא ניסיון להצדיק מראש את פשעיה. לפי החותים, המידע הוא חלק מההשתלטות של איחוד האמירויות על האיים והנמלים של תימן "בשירות ישראל או באמצעות שכירי חרב ישראלים".

חוסיין אל עזזי, סגן שר החוץ של צנעא, אמר: "אין כל הצדקה לשימוש בשכירי חרב זרים בניסיונות של איחוד האמירויות להמשיך בשהותם הבלתי חוקית בתימן". הוא הזהיר אותם מפני "עשיית שירותים זולים לאויב הישראלי", מה שיצדיק מתקפה מחודשת נגד האמירויות.
מקורות בסעודיה דחו את הניסיונות להאשים את סעודיה בכך שהאורניום הגיע לידיה באמצעות אל־קאעידה.