הרמטכ"ל האוקראיני מדבר: המלחמה באוקראינה נמשכת, זאת לאחר הפלישה הרוסית שהחלה לפני מעט מעשרה חודשים, בסוף חודש פברואר האחרון. בימים האחרונים דווח כי בארצות הברית שוקלים ברצינות להעביר מערכות הגנה אוויריות מסוג פטריוט לאוקראינה, על מנת לסייע לה במערכה. בתגובה, הזהירו בשגרירות הרוסית במדינה כי "אם הטילים יועברו, נהיה עדים לצעד פרובוקטיבי נוסף של הממשל האמריקאי שעלול להוביל לתוצאות בלתי צפויות".

איך פוטין יגיב? הנשק הקטלני שעשוי להביך את רוסיה

בריאיון שקיים היום (חמישי) רמטכ"ל צבא אוקראינה ואלרי זלוז'ני לעיתון בריטי, התייחס לאמון שהוא רוחש לגנרלים האוקראינים שנמצאים תחתיו: "אני בוטח בגנרלים שלי. מאז תחילת המלחמה, פיטרתי עשרה מהם כי הם לא התאימו לזה. עוד אחד ירה בעצמו. אני לא חושב שאני החכם ביותר פה. אני חייב ואני מקשיב למי שנמצאים בשדה הקרב, כי היוזמה נמצאת שם".

מלחמת רוסיה-אוקראינה: פיצוץ צינור גז ברוסיה (רויטרס)

הוא טען כי ההגנה האווירית האוקראינית רושמת הצלחות רבות, ושיחס הפלות כלי הטיס עומד על 0.76: "הרוסים משתמשים במקדם היעילות של 0.76 כאשר הם מתכננים את ההתקפות שלהם. זה אומר שבמקום 76 טילים, הם משגרים מאה. ו-24 מגיעים ליעד". 

"אני יודע שאני יכול להביס את האויב הזה, אבל אני צריך משאבים", ציין והוסיף: "אני צריך 300 טנקים, 700-600 נגמ"שים, 500 תותחי הוביצר. אז, אני חושב שזה יהיה ריאליסטי להגיע לקווים של 23 בפברואר. אבל אני לא יכול לעשות את זה עם שתי חטיבות. אני מקבל את מה שאני יכול, אבל זה פחות ממה שאני צריך".