ירדן בוערת: מהומות אלימות פרצו היום (שישי) במספר ערים בירדן, כולל הבירה עמאן, בתגובה ליוקר המחיה ועליית מחירי הדלק. במהלך המהומות אף נהרג קצין משטרה בכיר כתוצאה מירי בראשו, זאת בנוסף לארבעה שוטרים נוספים שנפצעו. 

במשטרה העבירו מסר תקיף כי "נכה ביד ברזל בכל מי שמאיים לפגוע בחיי אדם וברכוש". במהלך ההתפרעויות, צעירים שרפו צמיגים בכביש ראשי בין עמאן לבין ים המלח, ושיבשו את התנועה. עימותים אירעו גם באירביד שבצפון, הסמוכה לגבול סוריה, והמשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר מפגינים שהשליכו אבנים.

האירועים האלימים מגיעים לאחר שביתה שנפתחה לפני מספר ימים ע"י נהגי המשאיות במדינה, במחאה כי מחירי הדלק הגבוהים פוגעים קשות בהכנסותיהם. מספר חנויות בעמאן ובערים נוספות בירדן שבתו ביום רביעי כאות הזדהות איתם.

הלווית השוטר הירדני שנהרג במהלך המהומות  (צילום: REUTERS/Jehad Shelbak)
הלווית השוטר הירדני שנהרג במהלך המהומות (צילום: REUTERS/Jehad Shelbak)

הממשלה הבטיחה כי תבחן את דרישותיהם, אך הבהירה כי הדבר יהיה קשה לביצוע עקב התחייבות שניתנה לקרן המטבע הבינלאומית כחלק מרפורמה כלכלית, שמגבילה את היקפי הסבסוד לתושבים. עקב המצב, הועלתה הכוננות במדינה. כמו כן, שגרירות ארצות הברית במדינה הזהירה את עובדי הממשל שלה מנסיעות אישיות ורשמיות לדרום ירדן, עקב המצב המתוח.