חושף את המדיניות האמריקאית? נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, תועד כשהוא אומר כי "הסכם הגרעין מת". הנשיא האמריקאי צולם כשהוא משוחח עם אזרחית אמריקאית-איראנית שהפגינה נגד המשטר האיראני במהלך כנס בחירות שקיים בקליפורניה מוקדם יותר החודש. הסרטון פורסם ברשתות החברתיות והפך במהרה לוויראלי. 

במהלך השיחה, פנתה האזרחית לנשיא ושאלה: "הנשיא ביידן האם תוכל בבקשה להכריז שהסכם הגרעין מת? תוכל להכריז את זה?". הנשיא השיב כי "לא, מהרבה סיבות. הוא אכן מת, אך אנחנו לא נכריז על כך. סיפור ארוך, אבל אנחנו נוודא...". לאחר מכן האזרחית אמרה כי "אנחנו פשוט לא רוצים הסכמים עם משטר המולות, אין הסכם. הם לא מייצגים אותנו, הם לא הממשלה שלנו". בסיום, אמר הנשיא ביידן כי "אני יודע שהם לא מייצגים אתכם, אבל עלול להיות להם נשק גרעיני". 

דבריו של הנשיא האמריקאי מגיעים לאחר שביום שבת האחרון שליח רוסיה במשא ומתן בווינה, מיכאיל אוליאנוב, הצהיר כי אין כל ציפייה שיכול שינוי בשיחות בין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאיראן, ועל כן הסביר כי "אין סיבה לחזור לווינה ולחדש את המשא ומתן על החייאת הסכם הגרעין".

אוליאנוב הוסיף כי "ההתייעצויות בין סבא"א לרפובליקה האסלאמית אמורות היו להתקיים בחודש נובמבר האחרון, אך לאחר מסמך שהוגש על ידי ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת במושב מועצת הנגידים של הסוכנות, הגיעו למסקנה כי "הן הגיעו בזמן לא מתאים וכי התוצאות לא יהיו מועילות".

כמו כן, השליח הרוסי למשא ומתן בווינה הדגיש כי "איראן רוצה לסיים את הבעיות הקיימות שלה עם סבא"א, לפני שתחזור לשיחות על החייאת הסכם הגרעין". זאת, לאחר שסוכנות הידיעות "תסנים" האיראנית דיווחה כי ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה גרעינית, מוחמד איסלאמי, מסר כי "יכולת ההעשרה של טהרן הוכפלה במסגרת הפעולה האסטרטגית שמטרתו פיתוח הנשק הגרעיני".