המהומות בפריז נמשכו גם היום (שבת), זה היום השני, כמחאה לאחר ששלושה בני אדם נורו אתמול למוות במרכז תרבות כורדי ובבית קפה ברובע העשירי בעיר. בתמונות ובסרטונים המתפרסמים מהבירה הצרפתית נראים אנשים מציתים אש, מנפצים חלונות והופכים מכוניות. השוטרים מנגד מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות. 

מהומות בפריז לאחר הירי; מקרון: "הכורדים הפכו ליעד למתקפה מתועבת"

כמו כן, מאות הפגינו בכיכר הרפובליקה לאחר שהמועצה הדמוקרטית הכורדית בצרפת קראה לאנשים לצאת לרחובות. "לא מגנים עלינו בכלל. בתוך עשר שנים נהרגו שישה פעילים כורדים בלב פריז לאור יום", אמרה בריבן פיראט, דובר הקבוצה. לדבריה, האירוע הפך לאלים לאחר שכמה עוברי אורח הניפו את דגל טורקיה. נציגים כורדים, שנפגשו היום עם מפקד המשטרה של פריז, חזרו על קריאתם להחשיב את האירוע כפיגוע הירי.
 

עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב אמש: "הכורדים בצרפת הפכו למטרה של מתקפה מתועבת". שר הפנים ז'רלד דרמנין אמר בתדרוך לאחר הרצח: "מחשבותינו עם הקורבנות, האנשים שנאבקים לחיות, משפחותיהם ויקיריהם". לאחר הרצח ממשלת צרפת ביקשה מהמשטרה לחזק את ההגנה על אתרי הקהילה הכורדית במדינה".

במקביל, חקירת האירוע על ידי כוחות הביטחון נמשכת. מחקירה ראשונית עולה כי העונה לשם וויליאם, מוכר לרשויות החוק בשל עבירות קודמות. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי במהלך מעצרו, נתפסו יחד עימו גם לפחות 25 מחסניות מלאות בכדורים. האקדח ששימש את החשוד הוא מדגם "קולט M1911" שהיה פופולרי ביותר בצבא ארצות הברית. 

עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)
עימותים בפריז (צילום: REUTERS/Sarah Meyssonnier)

החשוד הורשע באלימות מזוינת בשנת 2016 על ידי בית משפט, אך הוא ערער על כך ושנה לאחר מכן הוא הורשע בהחזקת נשק שלא כדין. בשנה שעברה הוא הואשם באלימות גזענית לאחר שדקר מהגרים וחתך את אוהליהם באמצעות חרב בפארק במזרח פריז. 

בחקירתו אמר החשוד לחוקרים כי הוא "אדם גזען".  משרד התובע בצרפת האריך את מעצרו ב-24 שעות נוספות. אביו של החשוד התייחס לאירוע וכינה את בנו: "משוגע ואידיוט".