מעל מיליון אמריקאים צפויים לחגוג את חג המולד הקרוב ללא חשמל, הודות ל"פצצת הציקלון", הסופה האימתנית שכונתה "אירוע של פעם בדור", הפוקדת את ארה"ב בימים אלה והושוותה על ידי החזאים להוריקן בתוך סופת שלגים.

שלג בקנדה (צילום: רויטרס)
שלג בקנדה (צילום: רויטרס)

הנפגעת הקשה ביותר מהקור היא מדינת מונטנה, שתושביה מתמודדים עם קור של 45 מעלות מתחת לאפס. בבאפלו, שבמדינת ניו יורק, דיווח שירות מזג האוויר הלאומי על ראות של "אפס מייל". אפילו המדינות הדרומיות המתונות בדרך כלל, פלורידה וג'ורג'יה, נמצאות בימים אלו תחת אזהרה חמורה מהקור המקפיא.

לפי שירותי מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית, ירידה קיצונית בטמפרטורות עלולה לגרום לקפיאה של אזורים הסובלים מהצפות, וציינו כי הטמפרטורות צפויות לסכן את חייהם של חלק גדול מהאזרחים במרכז ומזרח ארה"ב. "באזורים מסוימים, שהייה בחוץ עלולה להוביל לכוויה קור תוך דקות", ציין ה-NWS.

שלג בקנדה (צילום: רויטרס)
שלג בקנדה (צילום: רויטרס)

סופת שלג במדינת ניו יורק  (צילום: רויטרס)
סופת שלג במדינת ניו יורק (צילום: רויטרס)

בעקבות מזג האוויר הקיצוני מיליוני נוסעים נשארו הרחק מייעדם בחג המולד כאשר 7,423 טיסות נדחו ו-3,426 בוטלו בתוך, אל או מחוצה לארצות הברית. גם נסיעה בכביש הוגדרה כ"מסוכנת ביותר" בשל שלג, קרח והצפות. "נסיעה בתנאים אלה תהיה מסוכנת ביותר, לעיתים בלתי אפשרית", ציינו ב-NWS.

בשל כך, נסגרו כבישים מהירים רבים במדינה לאחר גל של תאונות - בהם תאונה קטלנית במעורבות כ-50 כלי רכב בכביש המהיר של אוהיו, בה נהרגו ארבעה.