ארגון חיזבאללה הסגיר חשוד בירי לעבר שיירת כוח האו"ם הזמני בלבנון (UNIFIL), וגרם למותו של חייל בשבוע שעבר. כך, דווח הבוקר (ראשון) בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט". בנוסף, נכתב דווח כי "התקרית קראה להעלות את רמת התיאום בין צבא לבנון לכוחות בינלאומיים". 

שון רוני, חייל האירי בן 23, נהרג ושלושה חיילים נפצעו כאשר תוקפים לא מזוהים פתחו באש על שיירתם כשחלפה ליד העיירה הדרומית אל-עקביה ב-14 בדצמבר.

מפקד יוניפי"ל, האלוף ארולדו לזארו סאנץ, אמר כי הוא דרש חקירה של המתקפה מרגע התרחשותה. הוא קרא לעצור את היורים ולהעמידם לדין, ואמר כי הוא מחויב לספק תשובות לאו"ם בניו יורק על מה שקרה באמת. ביוניפי"ל אמרו כי "יש צורך באמצעים מהירים כדי לעצור את העבריינים ולהוכיח שהמתקפה לא הייתה מתוכננת מראש. גם אם השיירה איבדה את דרכה או שינתה מסלול, זה לא מצדיק רצח", הוסיפו.

ראש הממשלה הזמני של לבנון נג'יב מיקאתי ומפקד הצבא ג'וזף עאון ביקרו במפקדת יוניפי"ל באל-נקורה בעקבות הפיגוע. הם קיימו שורה של מגעים שככל הנראה סייעו להפיג את המתיחות מסביב לנושא, אך הודיעו כי ימשיכו לא לעמוד בדרישות האו"ם אם העבריינים יישארו חופשיים. מקור שיפוטי אמר ל"אשרק אל-אווסט" כי החקירה העלתה תמונה של נסיבות התקיפה והכל יתגלה "בקרוב".

מערכת המשפט הלבנונית עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם יוניפי"ל, ובימיים הקרובים צפוי להתברר אם התקיפה הייתה מתוכננת מראש או לא. לדברי גורמים במערכת המשפט, החוקרים שמעו את עדויות החיילים ששרדו את התקיפה ואת הסיבות שהניעו את השיירה לשנות את מסלולה.

שגריר לבנון לשעבר בוושינגטון ריאד טבארה אמר לכתב העת כי עד כה, אין חשש שהחיילים יעזבו את דרום לבנון או יצמצמו את מספרם. עם זאת, הוא הזהיר: "במידה וייתברר שהמתקפה הייתה מתוכננת מראש, זה אומר שהחל שלב מסוכן מאוד בהתמודדות עם הכוחות הללו".

כידוע, יוניפי"ל הוא כוח צבאי לשמירת שלום מטעם האומות המאוחדות שמוצב בדרום לבנון וכוחו מורכב מחייליהם של מדינות שונות. מנדט יוניפי"ל הוא זמני ומחודש בכל חצי שנה.