סקר רשמי של ממשלת קנדה מצא כי דובי הקוטב נעלמים בקצב מהיר מאזור צ'רצ'יל, העיירה באזור הארקטי שידועה בכינוי "בירת דובי הקוטב של העולם", כתוצאה מהיחלשות הקרח לנוכח שינויי האקלים.

המדענים מטעם הממשלה מבצעים בכל חמש שנים סקר אווירי של מספר דובי הקוטב בחלק המערבי של מפרץ הדסון, שנמצא באזור הארקטי של קנדה. הדוח החדש, שמתבסס על נתוני האיסוף מסוף אוגוסט ועד תחילת ספטמבר 2021, הראה כי האוכלוסייה הגיעה ל־618 דובים, לעומת 842 דובים בסקר של 2016.

כמו כן, הסקר מצא "ירידה משמעותית במספר הנקבות הבוגרות והדובים הצעירים בין 2011 לבין 2021", וכי בסך הכל אוכלוסיית הדובים באזור הצטמצמה בקרוב ל־50% מאז שנות ה־80. "הירידות שתועדו תואמות את ההערכות הממושכות לגבי ההשפעה הדמוגרפית של שינויי האקלים על דובי הקוטב", נאמר במחקר.

בשל התחממות כדור הארץ, שכבת הקרח הימית הפכה לדקה יותר והיא מתפ רקת מוקדם יותר באביב והופכת לקפואה בשלב מאוחר יותר בסתיו, ובשל כך יש אתגר הישרדותי עבור הדובים שצריכים את הקרח לצורך חיפוש אחרי כלבי ים, לתנועה ולהתרבות. החוקרים מעריכים כי ייתכן שהדובים עזבו את אזור צ'רצ'יל לאזורים שכנים לצורך ציד ומחייה.

במקביל, סטפן אטקינסון, ביולוג שחוקר את דובי הקוטב במשך 30 שנה והוביל את המחקר הממשלתי, התריע בעיקר מהיעלמות הנקבות והדובים הצעירים. "היכולת של הדובים להתרבות תיעלם, כי פשוט יהיו פחות דובים צעירים שישרדו ויהפכו לבוגרים", אמר.