אילן עיני, ישראלי המתגורר בקנדה, התראיין הבוקר (שני) לתוכנית "שבע תשע" ב-103FM, וסיפר על חווייותיו בעין סערת "פצצת הציקלון" שהכתה בעוצמה ברחבי ארה"ב וקנדה בימים האחרונים.

"הציקלון לא כל כך נורא", סיפר עיני. "לפני כמה ימים היה כאן מינוס 17 מעלות. אני נמצא בעיר שהיא נקראת וינדזור, שהיא יחסית חמה לקנדה. יש מקומות הרבה יותר קרים".

ישראלים בארה"ב משתפים על הסופה האימתנית: "קור מחריד, המים קופאים בברזים"

בתשובה לשאלה כמה מעלות יש כעת אצלו, השיב עיני: "אצלנו מינוס 11. לפני כמה ימים היה מינוס 17. עם הסופה הזו, העניין הוא הרוח. הייתה רוח של קרוב למאה קמ"ש וכשהטמפרטורות מאוד נמוכות, אז מרגישים את זה הרבה יותר חזק". עיני הציג כדוגמה את יום שבת, בו היה מינוס 17 מעלות, אך בפועל בגלל הרוח הורגש כי הטמפרטורה נמוכה הרבה יותר - מינוס 37. 

כשנשאל האם בכלל אפשר להמשיך לנהל שגרת חיים בתנאים האלה, אמר עיני בקלילות: "אפשר ועוד איך, כל עוד אתה לבוש כמו שצריך ויש לך כובע טוב, מגפיים, מעיל טוב. קר קצת, אבל אתה מתרגל". לדבריו, על אף מזג האוויר הקיצוני, הכל ממשיך להתנהל כרגיל: ""בוודאי. עולם כמנהגו נוהג. קר יותר". זאת, למרות ערימות השלג הגבוהות שנערמות - שלפי עיני אינן יוצרות בעיה משמעותית מאחר ובערים הגדולות יש מפלסות שלג, אשר מפנות את השלג וגם זורקות מלח לטובת המסת הקרח.

''פצצת הציקלון'' בשיקגו (צילום:  REUTERS/Matt Marton)
''פצצת הציקלון'' בשיקגו (צילום: REUTERS/Matt Marton)

"זה פשוט נפלא לטייל בשלג, אם אתם לבושים כמו שצריך", הכריז עיני, בהתייחסו לנושא הטיול במזג אוויר זה עם כלבים. "זה נורא שקט, השלג בולע את כל הרעשים שבחוץ. אתה יכול להיות באמצע היום ושקט. הכול לבן".  

כאשר עיני נשאל במה חריגות התמונות הקשות מהסופה, הוא מיהר להדגיש: "זה חריג לאלה שגרים בעיר. זה חריג בזה שזה יותר קר. לאלה שטסים, ולכל אלה שטסו לכריסמס, להם יש בעיה, בגלל שמטוסים בסופות וסערות של שלג, קשה להם להנחית ולהמריא ובגלל זה גם התעכבו המון טיסות ובוטלו המון טיסות". למרות זאת, הוא חזר כי "מתחת, על האדמה, עולם כמנהגו נוהג. הכלבים יוצאים החוצה והשיירה עוברת גם בשלג".

"בשבוע הקרוב, הטמפרטורות אמורות להתקרב לאפס מעלות ואז נרד שוב למטה מתחת לאפס". אמר עיני באופטימיות, ובישר: "כן, סופת הציקלון מאחורינו".

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד, 103FM