שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, טען הבוקר (שלישי) בריאיון לסוכנות הידיעות במדינה כי ארצות הברית מתכננת "מתקפת עריפת ראשים" הכוללת גם התנקשות בנשיא וולדימיר פוטין. "אם מישהו באמת חושב על רעיונות כאלה, אז מישהו צריך לחשוב טוב יותר על ההשלכות האפשריות של תוכניות כאלה", אמר לברוב.

"רק כך המצב יגיע לסיומו": בכיר אמריקאי קורא לרוסים להתנקש בפוטין
היסטוריון מעריך: האם במערב ינסו להתנקש בחייו של פוטין? האזינו

בחודש מאי האחרון טען המודיעין הצבאי האוקראיני כי היה ניסיון להתנקש בחייו של נשיא רוסיה לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה שהחלה בפברואר האחרון. מקורות מודיעין בריטיים מסרו כי ניסיון החיסול בוצע באמצעות מטען שהתפוצץ ליד מכוניתו המשוריינת. 

סרגיי לברוב, אנתוני בלינקן (צילום: Jonathan Nackstrand/Pool via REUTERS)
סרגיי לברוב, אנתוני בלינקן (צילום: Jonathan Nackstrand/Pool via REUTERS)

בהמשך טען לברוב כי ארה"ב ונאט"ו שואפות לנצח את רוסיה דרך אוקראינה."המטרה האסטרטגית של ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו היא לזכות בניצחון על רוסיה בשדה הקרב כמנגנון של החלשה או אפילו השמדה של המדינה שלנו", אמר. לדבריו, וושינגטון היא המרוויחה הגדולה מהמלחמה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אסטרטגית.

בסיום התייחס ליחסים בין וושינגטון למוסקבה וטען כי הם נמצאים במצב רע. "שמירה על הידברות נורמלית עם הממשל של ביידן, שמצהיר על תבוסה אסטרטגית למדינה שלנו כאחת ממטרותיו, היא בלתי אפשרית מבחינה אובייקטיבית. הבהרנו לאמריקאים שאנחנו לא רוצים להפחית בכוונה את היחסים הבין-ממשלתיים. עם זאת, אנו יוצאים מעמדה של הדדיות בכל מצב בכל הנוגע לבניית דיאלוג. במילים אחרות, אנו פועלים על פי העיקרון של 'עין תחת עין' אך לא בהכרח באופן סימטרי", סיכם לברוב.