כוחות רוסים שיגרו 33 רקטות על מטרות אזרחיות בעיר האוקראינית חרסון במהלך היממה האחרונה, כך הודיע היום (רביעי) צבא אוקראינה. זאת, במקביל לפריסה הרוסית המוגברת של טנקים ורכבים משוריינים בקו החזית, אשר הובילה להתעצמות הלחימה.

עקב ההפגזות המרובות המטלטלות את העיר, תושבים רבים יותר ויותר החליטו לעזוב את חרסון כדי לשמור על עצמם ועל משפחותיהם. ב-BBC מובא הסיפור שובר הלב של אחת ממשפחות אלה, משפחת סליוונובה.

ניקה סליוונובה בת ה-13 עשתה צורת לב בשתי ידיה, ונפנפה לשלום לחברתה הטובה אינה שנלחצה אל מחיצת הזכוכית שהפרידה בין אולם הכניסה של תחנת הרכבת של חרסון לאזור ההמתנה.

רגעים קודם לכן, הן התחבקו ודמעות זולגות מעיניהן. אינה נישקה את אסיה, כלב תחש שזוף עטוף בשמיכה חמה, שנישא על ידי ניקה בזרועותיה. הבנות לא ידעו מתי הן עלולות להתראות שוב.

משפחתה של ניקה עזבה את חרסון, לא בטוחה לאן יגיעו בסופו של דבר. לעת עתה הם פנו לעיר חמלניצקי במערב, בתקווה שיקבלו שם עזרה.

הימים האחרונים בחרסון פשוט היו יותר מדי עבור אמה של ניקה, אלנה: "בעבר, הם [הכוחות הרוסיים] הפגיזו אותנו שבע עד 10 פעמים ביום, עכשיו זה 70-80 פעמים, כל היום. זה מפחיד מדי". אמרה אלנה. "אני אוהבת את אוקראינה ואת העיר היקרה שלי. אבל אנחנו חייבים ללכת".

תושבים מפונים מחרסון (צילום: רויטרס)
תושבים מפונים מחרסון (צילום: רויטרס)

אירינה אנטוננקו בכתה כשניגשנו למכונית שלה כדי לדבר איתה: ״אנחנו לא יכולים לסבול את זה יותר. ההפגזה כל כך אינטנסיבית. נשארנו כל הזמן הזה וחשבנו שזה יעבור ושיהיה לנו מזל. אבל הפצצה פגעה בבית שלידנו, וגם ביתו של אבי הופגז", אמרה בדמעות.

אלנה ושלוש בנותיה נמנות עם יותר מ-400 בני אדם שעזבו את חרסון מאז חג המולד, לאחר עלייה חדה בעוצמת הפצצת העיר על ידי הצבא הרוסי. מאות אנשים עוזבים בכוחות עצמם, תור של מכוניות מצטבר במחסום היוצא מחרסון, מלא באזרחים מבועתים. ובעוד העיר מתמלאת ברעשי ההפגזה, היא מתרוקנת מתושבים.