מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הפלישה הרוסית באוקראינה, ממשלת רוסיה יצאה בהודעה מפתיעה עבור חייליה בשדה הקרב. בדיווח שפורסם היום (רביעי) באתר "דיילי סטאר" הבריטי נכתב כי הקרמלין הציע לשלם על הקפאת הזרע של החיילים הרוסים, במקרה וימותו במהלך הלחימה באוקראינה.

"תמריץ" התשלום עבור הקפאת הזרע של הקרמלין, נועד כדי לעודד גברים רוסים נוספים להצטרף לפלישה לאוקראינה, מבלי לחשוש שלא יוכלו להביא לילדים משלהם בעתיד. הקרמלין גם מסר כי ישלם לנשות החיילים עבור תהליך ההפריה, במידה והחיילים אכן ימותו במלחמה, כך על פי הטלגרף. 

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

ביום רביעי האחרון אישר ראש איגוד עורכי הדין של רוסיה, איגור טרונוב, כי הממשלה נתנה את התמיכה בהצעה "ליצור בנק חינם של חומר גנטי" עבור החיילים. טרונוב טען כי משפחות רבות יצרו איתו קשרו בבקשה להקפיא את זרע בנם שנאלץ להתגייס ולהשתתף בשדה הקרב באוקראינה. כמו כן, משרד הבריאות הרוסי אמר כי בשנתיים הקרובות יקצה כספים לכיסוי העלויות, כמו גם אחסון של "חומר ביולוגי של האזרחים שגויסו למלחמה".

על פי כלי תקשורת ברוסיה, גברים רוסים רבים, לאחר גיוסם לצבא, ביצעו פניות למרפאות פוריות במטרה להקפיא את הזרע שלהם לפני שנשלחו לשדה הקרב באוקראינה. הקרמלין גם הבטיח דברים נוספים למתגייסים, לראות תקופות ארוכות יותר להחזר הלוואות והפסקת הליכים משפטיים נגד חיילים. עם זאת, משפחות רבות עדיין טענו שהן מוטרדות מהבנקים וגופי הגבייה המעוניינים להקדים את תשלומי ההלוואות.