מלחמת רוסיה-אוקראינההאם הסנאטור האמריקאי המנוח, ג'ון מקיין, חזה את הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר ב-2014? בקטע וידאו שפורסם בטוויטר ועורר סערה, ניתן לראות את מקיין מתראיין לרשת BBC, וחוזה ככל הנראה את "האסטרטגיה" המבצעית של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כלפי אוקראינה. יחד עם זאת, מקיין גם הביע גם ביקורת על המדיניות האמריקאית נגד רוסיה, כבר לאחר סיפוח קרים.

הסנאטור האמריקאי המנוח, מטעם מדינת אריזונה, אמר בריאיון שנערך ב-10 בספטמבר, 2014, כי "עברה כבר חצי שנה מאז שרוסיה סיפחה באופן בלי חוקי את חצי האי קרים". מקיין הדגיש כי "האסטרטגיה של פוטין היא להפריד את מזרח אוקראינה וליצור גשר יבשתי בין רוסיה לקרים". מקיין הוסיף כי "לא היינו שלחנו לאוקראינה את הנשק שהם התחננו עבורו, אפילו לא היינו נתנו להם מידע מודיעיני, כי לא רצינו להתגרות בפוטין".

מקיין שנפטר בשנת 2018, מתח ביקורת על הטיפול האמריקאי בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה, על רקע טענתה של מוסקבה כי משעל האם ב-2014, חתם רשמית את מעמדתה של רוסיה על קרים. מקיין הוסיף כי "על ידי הפגנת חולשה עוררנו את פוטין. עלינו להבין את השאיפות שלו שהן שיקום האימפריה הרוסית הישנה". לדבריו, "זה הראה שהוא רוצה את מזרח אוקראינה, הוא רוצה בוודאי לשמור על קרים, והוא היה רוצה גם את מולדובה והבלטים, מה שהוא רוצה שיוחזר לרוסיה".

כאמור, הסרטון שכבר גרף מעל מיליון צופים עורר סערה רבה ברשתות החברתיות. אחד המשתמשים כתב כי "ג'ון מקיין חזה ב-2014 במלואו את המהלכים הבאים של פוטין". משתמש אחר כתב כי "ג'ון מקיין חזה את ספר המשחקים של פוטין לשנת 2022, כבר בשנת 2014". במקביל, העיתונאי יואן מקדונלד צייץ כי "ג'ון מקיין גרם לפוטין להיעלב, זו הסיבה של הקרמלין שנא את פוטין. אם רק יותר רפובליקנים בארה"ב היו מהזן של הסנאטור המנוח".