מלחמת רוסיה-אוקראינההבית הלבן הודיע הבוקר (חמישי) כי "ארה"ב אינה מתחרטת כלל על מותם של מאות חיילים רוסים ואנשי ביטחון אחרים במתקפת הטילים שביצע הצבא האוקראיני בערב השנה החדשה". זאת, לאחר שרוסיה הודתה כי 89 חיילים נהרגו במתקפת טילים אוקראינית בעיר מאקייבקה, במזרח המדינה.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, הצהיר כי "אין חרטה מצד הממשל האמריקאי, זו מלחמה. אוקראינה נלחמת בפולשים והיא מגנה על עצמה". קירבי לא התייחס למספר ההרוגים שעליו הכריז משרד ההגנה הרוסי. זאת לאחר שהצבא האוקראיני אישר כי מניין ההרוגים גדול בהרבה ממה שפרסמה רוסיה, ועומד על 400 הרוגים ו-300 פצועים. עוד אמר קירבי כי "אנשי הצבא הרוסי הנמצאים בשטח אוקראינה הם יעד לגיטימי לכ לפעולה צבאית של אוקראינה".

מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

קיריב סירב להתחייס לדיווח, לפיו התקיפה האוקראינית התבצעה על ידי מערכת HIMARS שוושיגנטון סיפקה לאחרונה לאוקראינה. עם זאת, אמר כי "אנו מספקים לאוקראינה נשק ונמשיך לספק להם את הציוד והסיוע שהם צריכים על מנת להגן על עצמם. סיפקנו להם את מערכת HIMARS ונוכל לספק אותה גם בעתיד".

כזכור, צבא אוקראינה הצליח לחסל בליל השנה החדשה מאות חמושים פרו-רוסים המשתייכים ל"קבוצת וגנר" במתקפה נרחבת במקייבקה, פרבר של העיר הכבושה דונייצק שבמזרח אוקראינה, כך דווח ביום שני האחרון בתקשורת האוקראינית. בלי לקחת אחריות על התקיפה, צבא אוקראינה הודיע כי 400 חיילים רוסים נהרגו בתקרית במקייבקה שמוחזקת על ידי כוחות רוסים.

דנייל בזסונוב, אחד מהנציגים הרשמיים של רוסיה באזור דונייצק, אמר כי טיל אוקראיני פגע בבית ספר מקצועי במקייבקה, בו שוכנו חיילים, שתי דקות אחרי חצות ביום השנה החדשה. "זו מכה עצומה", כתב בזסונוב בפוסט בטלגרם, בהתייחסו לטילים שסופקו על ידי ארה"ב. "היו הרוגים ופצועים, המספר המדויק עדיין לא ידוע", הוסיף בזסונוב. תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הציגו את מה שנראה כבניין הרוס ששימש את הצבא הרוסי.