מלחמת רוסיה-אוקראינההפוליטיקאי הרוסי והמקורב לשעבר לקרמלין, איגור סטרלקוב, הצהיר כי "המרוץ להפיל את פוטין החל". זאת, לאחר שהצהיר כבר כי רוסיה נמצאת בקטסטרופה צבאית. לדבריו, "המאבק על האולימפוס הפוליטי בין הקבוצות המקיפות את הנשיא פוטין החל".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

סטרלקוב, מי שהיה מפקד הכוחות החמושים של הרפובליקה העממית של דונייצק והורשע בפשעי מלחמה, הצהיר כי כעת הפך למבקר נחרף של הקרמלין. סטרלקוב טען בנוסף כי "גיוס המוני מיידי של חצי מיליון גברים נוספים, היא הדרך היחידה של פוטין להימנע מתבוסה וחרפה במלחמה באוקראינה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"המאבק בצמרת הקרמלין מתמקד במקורב לפוטין, יבגי פריגוז'ין", מי שהוזכר בעבר כאחד הבעלים של "כוח ואגנר". "פריגוז'ין רוצה להפוך לשחקן פוליטי. הופעותיו האחרונות בתקשורת הראו בבירור שהוא מציב את עצמו לא רק כמפקד המלחמה, אלא כדמות ציבורית ופוליטית. הוא עומד בראש הקבוצה המתנגדת לקבוצתו של שויגו. הם כבר החלו להילחם, המדבר הצבאי הוביל למשבר הכוח הזה. זה כרוך בבריחת מפקדים בכירים ובגיוס המונים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום:  Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )

מוקדם יותר השבוע, מומחים צבאיים בכירים בבריטניה העריכו כי אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יוכל לשנות את המצב במלחמה עם אוקראינה, הוא עלול לעמוד בפני הפיכה בתוך חודשים. "הרוסים מנסים לשחוק את נכונותם של האוקראינים להתנגד על ידי הפגזות על ערים אוקראיניות, והרג חיילים אוקראינים במספרים גדולים", ציין אחד המומחים הבכירים, "עכשיו זה באמת תלוי באוקראינים להמשיך לתקוף נגד הרוסים ולהרוג כמה שיותר רוסים כדי לדלדל גם את כוחותיהם. אז, במובן מסוים אנחנו במעין מלחמת התשה שעלולה להיפתח, באופן פוטנציאלי, מצד זה או אחר".

"פוטין די חושש מההשפעה של נפגעים בקנה מידה גדול על ערים כמו מוסקבה וסנט פטרסבורג, ובגלל זה הוא התמקד זמן עצום בגיוס מכמה מאזורי הפריפריה כמו סיביר", הוסיף, "ראינו תנועות מחאה אזרחיות חסרות תקדים המתרחשות בחלק מאזורי הפריפריה הללו. הם לא מקבלים הרבה תשומת לב כי התקשורת ברוסיה לא מסקרת את זה כמעט".