נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נפגש היום (שישי) עם יו"ר ועדת הביטחון של הסנאט האמריקאי ג'ק ריד וסנאטורים נוספים בקייב ואמר כי הוא רואה בהצעת הפסקת האש של הנשיא ולדימיר פוטין ל-36 שעות בבחינת "מניפולציה, שכוונותיה היא להסתיר את מזימותיו האמיתיות ותכניותיו הצבאיות של האויב". עוד האשימו בקייב כי לקראת כניסתה של הפסקת האש לכאורה לתוקף, הופצצו אזורים בחרסון וקראמאטורסק שבמזרח המדינה. בנוסף, דיווח הצבא האוקראיני כי בוצעו לפחות 12 מתקפות ממספר משגרי רקטות אשר פגעו בתשתיות אזרחיות במחוז דונייצק ודניפרופטרובסק.

לראשונה מאז תחילת המלחמה: רוסיה תכריז על הפסקת אש ל-36 שעות

בפגישת תדרוך עם עיתונאים, אמר ריד לזלנסקי כי ההקרבה שלו ושל ארצו מהווה "השראה עבור העולם כולו", וכי האוקראינים "נלחמים עבור כולנו". עוד הוסיף כי הוא מקווה שהעברת חבילת הסיוע הצבאי הנוספת לאוקראינה מארה"ב בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר, אשר תכלול בתוכה טילי הגנה אווירית ורכבים קרביים, תוביל לפריצת דרך של האוקראינים בחזית וסילוק הרוסים משטחם.

גם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע כי ברלין תספק לאוקראינה סוללות הגנה אווירית מסוג "פטריוט" ורכבים ממוגנים.

כזכור, פוטין הנחה ביום חמישי האחרון את שר ההגנה הרוסי להפסיק את הלחימה באוקראינה בשל חג המולד האורתודוקסי אשר חל ביום שבת הקרוב. לפי בקשתו של הנשיא הרוסי, הפסקת האש תימשך 36 שעות עד מוצאי יום שבת ה-7 בינואר בשעה 0:00 בלילה. אוקראינה מצידה דחתה את ההצעה, ומסרה כי מדובר בניסיון של מוסקבה "לקנות זמן" על מנת "לתגבר את כוחות הצבא שלה שספגו הפסדים כבדים בשבוע האחרון".