מנהיג הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים, קווין מקארתי, הצליח להיבחר היום (שבת) ליו"ר בית הנבחרים. ההצבעה לבחירת היו"ר החלה ביום שלישי, ונמשכה 15 סבבי הצבעה עד היום בשל מרד של רפובליקנים אולטרה-שמרנים, שסירבו לתמוך במועמדותו.

טלטלה: פלוסי הודיעה כי לא תשמש כמנהיגת הדמוקרטים בקדנציה הקרובה
ידיד ישראל שהתנגד לצמצום הסיוע הצבאי של ארה"ב: זה המחליף של ננסי פלוסי

מספר הקולות הסופי עבורו היה 216, ו-212 עבור מנהיג הדמוקרטים, חאקים ג'פריס. לאחר ההצבעה, הפך ג'פריס למחוקק השחור הראשון שמוביל מפלגה בקונגרס ויחליף את מנהיגת הדמוקרטים הקודמת, ננסי פלוסי, ששימשה גם כיו"ר הקודם. בנוסף להיותו המחוקק השחור הראשון בתפקיד זה, הוא גם המנהיג הראשון של הדמוקרטים בבית הנבחרים שנולד לאחר תום מלחמת העולם השנייה.

חאקים ג'פריס (צילום: רויטרס)
חאקים ג'פריס (צילום: רויטרס)

הנשיא ביידן מיהר לברך והבהיר: "ג'יל ואני מברכים את קווין מקארתי על בחירתו ליושב ראש בית הנבחרים. כפי שאמרתי לאחר הקדנציה, אני מוכן לעבוד יחד עם הרפובליקנים, אך שיהיו מוכנים לעבוד גם איתי". גם הנשיא לשעבר טראמפ בירך ומסר: "כל הכבוד לקווין מקארתי ולמפלגה הרפובליקנית הגדולה שלנו".

כזכור, יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, הודיעה בחודש נובמבר האחרון כי לא תשמש כמנהיגת המפלגה בקדנציה הקרובה, ובנאומה, אמרה פלוסי כי עדיין תישאר כחברת קונגרס. ההודעה שלה הגיעה לאחר שהמפלגה הרפובליקנית זכתה ברוב בבית הנבחרים במסגרת בחירות אמצע הכהונה.