במדינת וירג'יניה שבארצות הברית התקבלו היום (שבת) תגובות קשות לירי במורה בבית ספר יסודי במדינה שבוצע על ידי ילד בן 6 בלבד, רק בגלל מחלוקת שעלתה בכיתה.

רק בגלל צפירה: בן 55 מארה"ב ירה באשתו שלוש פעמים לאחר שצפרה לו
טבח במועדון להטב"י בקולורדו: חמישה בני אדם נהרגו, 18 נפצעו

על פי עדויות של תלמידים מבית הספר, נמסר כי לאחר הירי מורים כינסו במהרה את כל אלו ששהו בהפסקה לאולם הספורט מחשש לאירוע ירי גדול. בנוסף, נמסר ציטוט של תלמיד בית הספר, קרלוס בן ה-9 ששיתף: "כל מי שהיה בחוץ הסתגר במהירות חזרה בכיתה. אף אחד לא הבין מה זה, כולם בכו מפחד".

ג'וסלין גלובר, שבנה לומד בכיתה ד' באותו בית הספר, סיפרה כי קיבלה הודעת טקסט לפיה אדם אחד נורה ואחר נמצא במעצר. "הלב שלי קפא במקום", אמרה האם, "התבאסתי, בעיקר התעצבנתי. אני רק תהיתי אם מי שנפגע היה הבן שלי".

המפקח בתי הספר הציבוריים במחוז אמר: "אני בהלם ומאוכזב. היום התלמידים שלנו קיבלו שיעור באלימות על ידי נשק. אנחנו חייבים לחנך את הילדים שלנו וצריכים לשמור עליהם. כולנו חייבים לוודא שנשק לא יהיה זמין לילדים ונוער".

אנשים מתאספים סביב בית הספר בו אירע הירי על ידי בן ה-6 בווירג'יניה (צילום: רויטרס)
אנשים מתאספים סביב בית הספר בו אירע הירי על ידי בן ה-6 בווירג'יניה (צילום: רויטרס)

בקי פרינגל, נשיאת איגוד החינוך הלאומי בארצות הברית, מסרה הצהרה ואמרה כי "אני מקווה שהמורה תתאושש לחלוטין. זה לא ייפסק עד שהמנהיגים הנבחרים שלנו ינקטו פעולה עקבית ויעמדו מול לובי הנשק כדי למנוע אלימות נשק בקהילות ובבית הספר שלנו".

בית הספר בו אירע הירי שוכן בעיר ניופורט ניוז אשר מונה כ-185,000 איש בדרום מזרח וירג'יניה. בית הספר עצמו מכיל כ-550 ילד משכבת הגן עד כיתה ה'. בבית הספר הודיעו כי בשל האירוע לא יתקיימו בתחילת השבוע לימודים. רא עיריית ניוזפורט ניוז הודיע כי יבצע חקירה נוספת בעירו ומסר כי "נעשה הכל כדי שדבר כזה לא ישוב על עצמו".

בינתיים, המורה בשנות ה-30 לחייה מאושפזת בבית החולים כשהיא במצב אנוש. ממשטרת וירג'יניה נמסר כי עד כה טרם התברר מהיכן הילד השיג את הנשק.

כידוע, ארצות הברית סובלת קשות מאירועי ירי בשל הנגישות הגבוהה לנשק, ורק בחודש שעבר חמישה בני אדם נהרגו ו-18 פצועים באירוע ירי במועדון להטב"י בעיר קולורדו ספרינגס שבמדינת קולורדו.