מפרים את הפסקת האש: למרות הצהרתו של נשיא רוסיה פוטין, מדינתו המשיכה לתקוף היום (שבת) באוקראינה, ועד כה נהרגו לפחות שלושה אנשים ו-14 נפצעו.

זלנסקי בפגישה עם סנאטורים אמריקאים: הפסקת האש של רוסיה היא "מניפולציה"
האקרים רוסים תקפו שלוש מעבדות למחקר גרעיני בארה"ב

ממשרד ההגנה באוקראינה נמסר כי בוצעו תקיפות רויסיות בשישה אזורים ביממה האחרונה, וביניהם: חרסון, דונייצק, חרקיב וזפוריז'יה. כמו כן, נמסר כי נגרם נזק כבד למבנים ותשתיות אזרחיות ב-16 עיירות במצטבר.

בתוך כך, דווח ב"Sky News" הבריטי כי במוסקבה מתכוננים להורות על גיוס של למעלה מחצי מיליון רוסים במהלך החודש הקרוב. אולם, בקרמלין דחו טענה זאת עד כה וטוענים שאין צורך בסבב גיוסים נוסף, לאחר שבאוקטובר האחרון 300 אלף רוסים כבר גויסו. 

מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

כמו כן, דווח כי ואדים סקיביצקי, סגן ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, טען שהמתגייסים הללו עשויים להיות חלק מהתקפות מחודשות באביב ובקיץ במזרח ודרום המדינה.

בתוך כך, האוקראינים פרסמו מספר מעודכן של החיילים הרוסים שמתו עד כה במלחמה, אשר לטענתם עומד על מעל 100 אלף מסוף פברואר בשנה שעברה. בנוסף, בקייב טוענים כי כ-500 חיילים רוסים נהרגו רק ביממה האחרונה. עם זאת, במערב לוקחים בעירבון מוגבל את המספר שמדווח על ידי האוקראינים, אשר עלול להיות גבוה מהמספר המדויק האמיתי.

כזכור, נשיא רוסיה פוטין הנחה ביום חמישי האחרון את שר ההגנה הרוסי להפסיק את הלחימה באוקראינה בשל חג המולד האורתודוקסי אשר חל בסוף השבוע. לפי בקשתו של פוטין, הפסקת האש תימשך 36 שעות החל מיום שישי בשעה 12:00 בצהריים, ועד מוצאי יום שבת ה-7 בינואר בשעה 0:00 בלילה.