הרשויות בווירג'יניה דיווחו הלילה (בין שבת לראשון) כי חל שיפור במצבה של המורה שנורתה על ידי ילד בן 6 במהלך ויכוח שאירע בכיתה בבית ספר יסודי בעיר ניופורט ניוז. על פי הדיווח, המורה יצאה מסכנת חיים ומצבה התייצב. האירוע החריג גרם לסערה והלם ברחבי ארה"ב, וראש העיר, פיליפ ג'ונס אף אמר כי "האירוע צריך להיות דגל אדום עבור ארה"ב".

התקרית התרחשה כאשר הילד בן השש, תלמיד כיתה א', ירה במורתו באקדח שהיה ברשותו ביום שישי האחרון. המשטרה המקומית מסרה כי "התקרית לא הייתה מקרית, הנער והמורה היו מעורבים בוויכוח שהתרחש בכיתתם". הרשויות במדינה מסרו כי הילד נעצר, אך בעקבות אופיו החריג של האירוע לא ניתן לדעת כיצד עתיד להסתיים התהליך הפלילי. ייתכן אמנם שהילד יואשם בפלילים, אך התהליך המשפטי יכול להאשים גם את הורי הילד. החוק בווירג'יניה אוסר להשאיר ללא השגה אקדח טעון שבו הוא נגיש לילדים מתחת לגיל 14.

בתוך כך, המשטרה סירבה לפרסם מה הוביל לוויכוח בתוך הכיתה או כל פרט אחר על מה שהתרחש טרם הירי, תוך שציינה כי החקירה נמשכת. ראש העיר גם סירב לפרסם פרטים נוספים על ירי, או להעיד מי בעליו של האקדח, וכיצד הוא הגיע לידיו של הילד בן השש. ג'ונס הסביר כי "אני חושב שאחרי האירוע הזה, צריך להתקיים דיון כלל ארצי כיצד ניתן למנוע אירועים כאלו בעתיד".

ג'ורג' פאקר, מפקח בתי הספר הציבוריים בעיר, אמר כי "הירי הראה כיצד עלינו לחנך את הילדים וכיצד לשמור עליהם. אנו זקוקים לתמיכה של הקהילה, לתמיכה מתמשכת, כדי לוודא שנשקים לא יהיו זמינים לבני נוער. אנחנו צריכים לשמור את הרובים מחוץ לידיהם של הצעירים". פאקר הוסיף ואמר כי "אני לא יכול לשלוט על הגישה לנשק, המורים לא יכולים לשלוט על כך, התלמידים שלנו קיבלו שיעור באלימות בנשק, ומה נשק חם עלול לעשות כדי לשבש לא רק את הסביבה החינוכית, אלא את הקהילה כולה".

הירי על ידי בן ה-6 בווירג'יניה  (צילום: רויטרס)
הירי על ידי בן ה-6 בווירג'יניה (צילום: רויטרס)

ילד בן 6 ירה במורתו בבית ספר יסודי בווירג'יניה (צילום: gettyimages)
ילד בן 6 ירה במורתו בבית ספר יסודי בווירג'יניה (צילום: gettyimages)

מומחים לאלימות בנשק כבר הצהירו כי מדובר באירוע נדיר ביותר, שבו ילד צעיר הביא אקדח לבית הספר ופצע מורה. "זה נדיר מאוד וזה לא משהו שהמערכת המשפטית באמת מתכוננות אליו או למדה כדי להתמודד איתו". דיוויד רידמן, מייסד מאגר מידי שעוקב אחר אירועי ירי בבתי ספר בארה"ב הדגיש כי היה מודע רק לשלושה מקרי ירי נוספים שנגרו על ידי תלמידים בני שש מאז 1970. רידמן גם אמר שהוא מכיר רק מקרה אחד נוסף בו תלמיד צעיר גרם לירי בבית הספר, וזה באירוע שהתרחש בטנסי ב-2013, אך שם איש לא נפגע.

בעקבות האירוע, הודיע משרד החינוך בווירג'יניה כי בבית הספר בו לומדים כ-550 תלמידים, לא יתקיימו לימודים בימי שני ושלישי הקרובים. האירוע שוב חידש את הקריאות של איגודי המורים וקבוצות לבקרת נשק להרחיק את הנשקים מבתי הספר, כולל חקיקת חוקים המחייבים אחסון בטוח שלו. רנדי וינגרטן, נשיא הפדרציה של המורים בארה"ב הצהיר כי "מתי ההלם של יריות בבית הספר יספיק כדי לעורר את הפעולה הדרושה כדי למנוע ממנו להגיע למוסדות החינוך ולמנוע את ניפוץ החיים שהוא גורם?