מלחמת רוסיה-אוקראינה: משרד ההגנה הרוסי טען היום (ראשון) כי 600 חיילים אוקראינים נהרגו "כנקמה" על התקיפה של הצבא האוקראיני בערב השנה החדשה, בה נהרגו מאות רוסים. משרד ההגנה מסר כי הצבא פגע בבניין בעיר קראמאטורסק במחוז דונצק במזרח המדינה, במתקפת רקטות.

על פי הדיווח, הבניין שימש כמחסה זמני ואכלס כ-1,300 חיילים אוקראינים. בהודעה הרשמית של משרד ההגנה הרוסי נכתב כי "התקיפה היא בתגובה לפעולה הפלילית שבוצעה על ידי המשטר בקייב ברגעים הראשונים של השנה החדשה נגד מתקן אירוח זמני בעיר מקייבקה. הושלמה פעולת הנקמה". אם המתקפה אכן תאושר על ידי הצד האוקראיני, הרי שמדובר במתקפה הקטלנית ביותר מצד רוסיה כנגד הצבא האוקראיני.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, משרד ההגנה הבריטי פרסם פרסם דוח מודיעין ובו פרטים על החשש הרוסי מפני מתקפות נגד של הצבא האוקראיני במרכז במחוז זפוריז'יה בדרום מזרח המדינה. על פי הדוח, רוסיה חיזקה בשבועות האחרונים את הביצורים ההגנתיים במחוז, במיוחד בערים ואסילבקה ואוריקיב. עוד נמסר כי רוסיה מחזיקה במחוז כוח צבאי משמעותי.

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)
מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: gettyimages)

כמו כן, המודיעין הבריטי מעיד כי הפעולות שרוסיה ביצעה במחוז מעידים על סבירות גבוהה שמפקדי הצבא עסוקים במתקפה פוטנציאלית של הצבא האוקראיני. המתקפה עלולה להתרחש בשתי גזרות - האחת בצפון מחוז לוהנסק והשנייה בזפוריז'יה עצמה. מתקפה גדולה של אוקראינה בשני האזורים, תאתגר באופן משמעותי את הרצון הרוסי ליצור את "הגשר היבשתי" שפוטין מייחל לו, בין אזור רוסטוב לחצי האי קרים. 

עוד נמסר בדוח הבריטי, כי במידה ואוקראינה תצליח במתקפה המסתמנת על הצבא הרוסי, היא תפגע בצורה משמעותית בניסיונותיה של רוסיה לשחרר את חבל דונבאס. ההחלטה של רוסיה באילו מן האיומים להתמקד תחילה, היא אחת הדילמות המרכזיות של המפקדים הבכירים בצבא הרוסי בזמן הקרוב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)
מערכת HIMARS של צבא אוקראינה (צילום: רויטרס)

כזכור, משרד ההגנה הרוסי האשים ביום רביעי האחרון כי השימוש הלא-מאושר בטלפונים סלולריים על ידי כוחות הצבא שלו היו אחד מהגורמים שהובילו להריגתם של 89 חיילים במתקפת הטילים האוקראינית שבוצעה השבוע. בכך, עלה מספר ההרוגים באופן משמעותי מ-63 (הדיווח האחרון של הרוסים).

על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, התקיפה התבצעה בליל השנה החדשה, כאשר צבא אוקראינה הצליח לחסל מאות חמושים פרו-רוסים המשתייכים ל"קבוצת וגנר" במתקפה נרחבת במקיבקה, פרבר של העיר הכבושה דונייצק שבמזרח אוקראינה. בלי לקחת אחריות על התקיפה, צבא אוקראינה הודיע מצדו כי 400 חיילים רוסים נהרגו בתקרית במקיבקה שמוחזקת על ידי כוחות רוסים. דנייל בזסונוב, אחד מהנציגים הרשמיים של רוסיה באזור דונייצק, אמר כי טיל אוקראיני פגע בבית ספר מקצועי במקייבקה, בו שוכנו חיילים, שתי דקות אחרי חצות ביום השנה החדשה. "זו מכה עצומה", כתב בזסונוב בפוסט בטלגרם, בהתייחסו לטילים שסופקו על ידי ארה"ב.