תקרית חריגה למדי היום (ראשון) בברזיל, לאחר שכלי תקשורת מקומיים מדווחים כי מאות מתומכי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו פרצו לבניין הקונגרס. על פי הדיווח המפגינים דורשים להדיח את הנשיא הנבחר דה-סילבה שלא נוכח במקום. 

האזור סביב הקונגרס נסגר על ידי השלטונות, לאחר הגעתם של כמה אוטובוסים עם תומכי בולסונארו. אולם, תומכי הנשיא לשעבר שמסרבים לקבל את ניצחונו של דה-סילבה בבחירות באוקטובר האחרון, הצליחו לפרוץ את גדרות הביטחון כשהם מצוידים במקלות ודגלים.

פריצה לבניין הקונגרס בברזיל (צילום: REUTERS/Adriano Machado)
פריצה לבניין הקונגרס בברזיל (צילום: REUTERS/Adriano Machado)

עוד דווח כי כמה עשרות מהם טיפסו על הרמפה של הבניין שנותנת גישה לגג הבניינים של לשכת הנבחרים והסנאט. הנשיא הזמני של הפרלמנט אמר לרשת CNN בברזיל כי כמה מפגינים הצליחו להכנס גם לתוך המבנה. המשטרה משתמשת לעת עתה באמצעים לפיזור הפגנות, אולם נשקלת האפשרות לערב גם את הצבא. 

בהמשך, הצליחו תומכיו של הנשיא לשעבר גם לפרוץ לתוך תחומי בית המשפט העליון ולהקיף את ארמון הנשיא בברזיליה. נשיא ברזיל כינה את האירוע כברברי ותקף את התנהלות המשטרה: "הם פשוט נתנו למפגינים להיכנס". כמו כן, הוא הורה על עוצר במרכז העיר ברזיליה בה ממוקמים מבני המנהלה והממשל - למשך 24 שעות.

לפי התקשורת הברזילאית, לצבא יש כבר 2,500 חיילים שמחכים לפעול בברזיליה. הקריאה, במידת הצורך, צריכה להגיע באמצעות צו שניתן  רק על ידי הנשיא לפי בקשת המושל. "אנחנו בוחנים את האפשרות לפרוס את הצבא כדי לפנות אותם", אמר לולה.