הרשויות בברזיל הודיעו הלילה (שני) כי כוחות הביטחון השתלטו מחדש על הקונגרס, בית המשפט העליון וארמון הנשיאות. זאת לאחר שתומכי הנשיא לשעבר בולסונרו סירבו לקבל את תוצאות הבחירות ופרצו למוסדות המרכזיים בבירה ברזיליה, תוך שהם לבושים בצבעי דגל ברזיל וקראו לכליאתו של מנהיג השמאל, הנשיא הנוכחי לולה דה סילבה.

בנוסף, המשטרה הודיעה כי החלה לפזר מפגינים תומכי בולסונארו בבנייני הממשל, ואלו שזוהו כמבצעי ונדליזם נעצרו. עד כה עצרה המשטרה במדינה מעל 300 מפגינים. 

שופט בית המשפט העליון של ברזיל אלכסנדר דה מוראס החליט על הדחתו של מושל ברזיליה איבנייס רושה למשך 90 יום בטענה לליקויים ביטחוניים שאפשרו את הפריצה של המפגינים למבני הממשל בעיר.

פריצה לבניין הקונגרס בברזיל (צילום: REUTERS/Adriano Machado)
פריצה לבניין הקונגרס בברזיל (צילום: REUTERS/Adriano Machado)

הנשיא לולה תקף בחריפות את תומכי בולסונרו ואמר כי "המפגינים פשיסטים. מה שקרה בברזיליה הוא ברבריות מוחלטת". בתוך כך, התובע הכללי של ברזיל הודיע כי "אלו שביצעו את המתקפות הנתעבות על הדמוקרטיה שלנו יישאו באחריות וייענשו בהתאם".

בולסונרו, אשר נמצא כרגע בפלורידה שבארה"ב, הסתפק מצידו בציוץ גינוי בחשבון הטוויטר, וכתב כי מחאות הן חלק מהדמוקרטיה, אך מה שהתרחש אמש זו חציית גבול. עם זאת, הוא דחה את טענותיו של הנשיא הנוכחי לולה כי הוא היה זה שעודד את ההפגנות. בולסונרו לא נכח בהשבעתו של לולה ובכך הפר מסורת של שנים, ונסע אל מחוץ למדינה במקום זאת. 

כמו כן, התגובות מרחבי העולם לא איחרו להגיע, שכן נשיאי ארה"ב, מקסיקו, צרפת, פורטוגל וספרד גינו את הפריצה למוסדות המדינה המרכזיים, וביידן אמר על כך כי "המצב בברזיל שערורייתי". בנוסף, בארצות הברית גינו את האירועים גם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ונמסר: "ארצות הברית מגנה כל ניסיון לערער את הדמוקרטיה בברזיל".