ד"ר אפרים דוידי, מומחה להיסטוריה ופוליטיקה של אמריקה הלטינית (אוני' תל אביב), התראיין הבוקר (שני) בתכנית שבע-תשע ב-103FM בצל המהומות במרכז הבירה ברזיליה במהלכה פרצו אלפים מתומכיו של נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו למבני הממשל ודרשו את כליאתו והדחתו של הנשיא הנבחר, מנהיג השמאל לולה דה סילבה.

כאוס בברזיל: תומכי הנשיא היוצא בולסונרו פרצו לקונגרס ולבית המשפט העליון

"זה ניסיון של הפיכה בדומה למה שקרה בקפיטול בארה"ב", הכריז דוידי בפתח השיחה. "השאלה הנשאלת היא מה הלאה. המפגינים, לפחות החלק האלים ביותר, נעצר. הנשיא הנבחר עלול לבקש למצות איתם את חומרת הדין. לא מאוד ברור מה הקשר בין המתפרעים היום לבין הנשיא שיושב עכשיו בפלורידה. קיים קשר בין הנשיא לשעבר לתומכיו. אני לא יודע לאן זה הולך, יש המון הפתעות. קשה לדעת מה יקרה בשבוע, שבועיים או בשנה הקרובה, אבל הסכנה קיימת", אמר. 

עוד טען ד"ר דוידי כי "הרי לא תמיד תוצאות הבחירות מצלמות בזמן אמת את מה שקורה כעבור חודש או חודשיים. לכן יש אנשים שמשנים עמדה. הבעיה היא לא איך התחלקו הכוחות בעת הבחירות, אלא מה קורה חודש, חודשיים, שלושה חודשים לאחר מכן כאשר הממשלה החדשה מתחילה לפעול. במקרה הזה קיים גרעין מאוד קיצוני שמוכנים לעשות את הכול על מנת להפיל את הנשיא הנבחר. גם מעשי טרור".

לסיום, הדגיש: "מה דורשים המפגינים? למה הם תקפו את בנייני הממשל? הם רוצים בחירות? לא. הם רוצים הפיכה צבאית. הם דורשים שהצבא יבצע הפיכה צבאית ולהכתיר את בולסונריו כמנהיג חדש. בינתיים זה לא נראה ככה, הצבא פרסם אתמול בלילה הודעת תמיכה בבולסנוריו. חיילים לא לקחו חלק, הצבא לא נכנס. יש הפגנות יום יום של תומכי בולסונריו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM