אתר "או-גלובו" הברילזאי דיווח הערב (שני) כי הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו מאושפז בבית חולים במיאמי. על פי הדיווח, בולסונארו אופשז לאחר שנטען כי הוא סובל מכאבי בטן עזים. הדיווח מגיע כיממה אחת בלבד לאחר "מהומות הקפיטול" בברזיליה, בהן תומכי הנשיא פרצו לקונגרס ולבניין הנשיאות בבירה.

כאמורף תקרית חריגה התרחשה אמש בברזיל, לאחר שכלי תקשורת מקומיים מדווחים כי מאות מתומכי הנשיא לשעבר פרצו לבניין הקונגרס. על פי הדיווח המפגינים דרשו להדיח את הנשיא הנבחר דה-סילבה שלא נוכח במקום. שופט בית המשפט העליון של ברזיל אלכסנדר דה מוראס החליט על הדחתו של מושל ברזיליה איבנייס רושה למשך 90 יום בטענה לליקויים ביטחוניים שאפשרו את הפריצה של המפגינים למבני הממשל בעיר.

הנשיא לולה תקף בחריפות את תומכי בולסונרו ואמר כי "המפגינים פשיסטים. מה שקרה בברזיליה הוא ברבריות מוחלטת". בתוך כך, התובע הכללי של ברזיל הודיע כי "אלו שביצעו את המתקפות הנתעבות על הדמוקרטיה שלנו יישאו באחריות וייענשו בהתאם".

המהומות בברזיל (צילום: רויטרס)
המהומות בברזיל (צילום: רויטרס)

בולסונרו, אשר נמצא כרגע בפלורידה שבארה"ב, הסתפק מצידו בציוץ גינוי בחשבון הטוויטר, וכתב כי מחאות הן חלק מהדמוקרטיה, אך מה שהתרחש אמש זו חציית גבול. עם זאת, הוא דחה את טענותיו של הנשיא הנוכחי לולה כי הוא היה זה שעודד את ההפגנות. בולסונרו לא נכח בהשבעתו של לולה ובכך הפר מסורת של שנים, ונסע אל מחוץ למדינה במקום זאת.