שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו מינה היום (רביעי) את הרמטכ"ל ולרי גרסימוב למפקד על המלחמה באוקראינה. בהודעה על המינוי אמר משרד הביטחון כי השינויים נועדו "להגביר את האפקטיביות של ניהול הפעולות הצבאיות באוקראינה". מפקד כוחות התעופה והחלל, סרגיי סורוביקין ימונה לאחד משלושת סגניו. שני סגנים נוספים יהיו המפקד העליון של כוחות היבשה, גנרל אולג סליוקוב, וסגן ראש המטה הכללי, אלוף-משנה אלכסיי קים. 

בצל הדיווחים על המפלות בשדה הקרב: גנרל שנוי במחלוקת מונה לרמטכ"ל הצבא הרוסי
"הכוחות אבודים, מבחינה אסטרטגית הפסדנו": הביקורת על פוטין ברוסיה גוברת

ב-8 באוקטובר מונה סורוביקין למפקד על המלחמה. טקטיקה חדשה של החיילים הרוסים נקשרה בשמו - תקיפות מסיביות נגד מתקני תשתית האנרגיה של אוקראינה. , זמן קצר לאחר מינויו, סורוביקין דיבר על "החלטות קשות" בסוגיית העיר חרסון. זמן קצר לאחר מכן, לפי הצעתו, עזבו כוחות רוסים את חרסון ולאחר מכן את הגדה הימנית של נהר הדנייפר.

ולרי גרסימוב (צילום: Sputnik/Sergei Fadeichev/Pool via REUTERS)
ולרי גרסימוב (צילום: Sputnik/Sergei Fadeichev/Pool via REUTERS)

מוקדם יותר החודש הוחלף סורוביקין ביבגני ניקיפורוב. בתפקידו הקודם, ניקיפורוב הוביל את ההתקפות המסיביות על קייב. אולם, יש מי שיכנה את הקידום שנוי במחלוקת מכיוון שנטען כי גנרל ניקיפורוב אחראי חלקית לניסיונות כושלים של קבוצת הכוחות המזרחיים של רוסיה להתקדם לתוך קייב דרך אזור צ'רנוביל. 

גרסימוב מכהן כראש המטה הכללי של רוסיה וסגן ראשון לשר ההגנה של רוסיה מאז 2012. גרסימוב פיקד על הצבא הרוסי במהלך סיפוח חצי האי קרים ועל הכוחות הרוסים במלחמת האזרחים בסוריה. כרמטכ"ל עיצב גראסימוב דוקטרינה חדשה להפעלת הכוח של רוסיה.