אזרחים רבים באיראן ממשיכים להפגין כבר למעלה משלושה חדשים נגד המשטר, כאשר הם לוקחים חלק ב"מחאת החיג'אב" בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. יחד עם זאת, מנגנוני הביטחון של המשטר בטהרן ממשיך גם הוא באמצעי דיכוי אלימים נגד המפגינים. ערוצי טלגרם מחתרתיים באיראן דיווחו כי בין אמצעי הדיכוי של המשטר, ניתן למצוא חטיפות ילדים ועינויים קשים של מפגינים כלואים, כך דווח היום (חמישי) בערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה.

ערוץ הטלגרם של "הארגונים המקצועיים" ברפובליקה האסלאמית דיווח כי מואיד חוסייני, סטודנט כבן 17, נעצר על ידי כוחות הביטחון בעיר הכורדית ג'וואנרוד ונלקח למקום לא ידוע. כמו כן, דווח גם על פעיל פוליטי נוסף, שהואשם באופן שרירותי ב-20 סעיפים, וביניהם "השחתת המדינה".

מחאת החיג'אב בטהרן (צילום:  REUTERS/Stringer)
מחאת החיג'אב בטהרן (צילום: REUTERS/Stringer)

על פי מידע שהגיע לערוץ "איראן אינטרנשיונל", ישנה עצורה בכלא כראג' השובתת רעב. המפגינה, אם לשני ילדים, נידונה ל-5 שנות מאסר ושנתיים בגלות כי לא ענדה מטפחת על ראשה. כמו כן, הערוץ דיווח כי ישנן 15 נשים נוספות השובתות רעב בבית הכלא. עם זאת, שופט בבית המשפט העליון בפרובינציית אלבורז הודיע כי השובתות סיימו את השביתה, וכי "הן עשו זאת מרצונן".

כמו כן, הערוץ דיווח כי ליילה מנצור, פעילה למען זכויות נשים ברפובליקה האסלאמית, נידונה על ידי בית הדין המהפכני במדינה לשנת מאסר, 50 מלקות ואיסור של שנתיים על יציאה מהמדינה. בינתיים, גילדת העיתונאים במדינה פרסמה כי רשימה של 30 עיתונאים שעדיין נמצאים במעצר, מאז החלו ההפגנות ברחבי המדינה.

מחאה נגד המשטר באיראן ודיכוי המחאות  (צילום: REUTERS/Dilara Senkaya)
מחאה נגד המשטר באיראן ודיכוי המחאות (צילום: REUTERS/Dilara Senkaya)

ארבעה בני אדם הוצאו להורג עד כה באיראן לאחר שפרצה המחאה בעקבות מותה של הצעירה הכורדית. שגריר איראן באירופה מזומנים באופן תדיר לשיחות נזיפה בגין ההוצאות להורג. שרת החוץ של צרפת תיארה אותן כ"מזעזעות" והוסיפה כי "צרפת חזרה על התנגדותה לעונש המוות בכל מקום ומכל הנסיבות". חברי פרלמנט צרפתיים אף הגישו הצעה לאיחוד האירופי להפסיק את המשא ומתן על הסכם הגרעין באופן מוחלט, ולהגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור.

גם שרת החוץ של קנדה, מלאני ג'וי, גינתה את ההוצאות להורג ואמרה כי "עוד שני בני אדם איבדו את חייהם בהוצאות להורג חסרות טעם של המשטר האיראני". בקריאה לאיראן לשים את הקץ למשפטים האכזריים, הביעה ג'ולי סולידריות עם האזרחים האיראניים, והצהירה כי יש להם את הזכות המלאה לזכויות אדם.