ממשיך להסתבך: אוסף שני של מסמכים מסווגים של ביידן נמצא ב"שטח אחסון" במוסך בביתו של הנשיא ביידן בווילמינגטון, כך הודיע הבית הלבן היום (חמישי). עדיין לא ברור איזה מידע היה בתיקים ומתי הם נמצאו. ריצ'רד סאובר, היועץ המיוחד של הנשיא, אמר שהתיקים הועברו מיד לארכיון הלאומי ומשרד המשפטים קיבל הודעה.

ביידן מסתבך? מסמכים מסווגים נמצאו במשרד בו עבד לפני שנבחר 

גילוי זה מגיע בזמן שהבית הלבן מתמודד עם שאלות מרובות מדוע התגליות לא נחשפו עד עכשיו ומי טיפל בהן. קבוצת הקבצים הראשונה, שנמצאה שבוע לפני בחירות האמצע בנובמבר, אותרה בארון נעול במרכז פן ביידן בוושינגטון די.סי. על פי החשד, הם הכילו מידע על איראן, אוקראינה, בריטניה ומידע אישי משפחתי, כולל מסמכים על הלוויה של בנו המנוח בין.

המסמכים הראשונים שנתפסו מתייחסים לתקופתו כסגן נשיא תחת הנשיא ברק אובמה, אך לא ברור מדוע הם הופיעו במשרד פרטי שבו התחיל להשתמש לאחר מכן.

"כפי שציינו קודם לכן, אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הארכיון הלאומי ומשרד המשפטים בתהליך כדי להבטיח שכל רישומי ממשל אובמה-ביידן נמצאים ברשותו כראוי בארכיון", אמר סאובר בהצהרה ביום חמישי.

"בעקבות גילוי מסמכים ממשלתיים במרכז פן ביידן בנובמבר 2022, ובתיאום הדוק עם משרד המשפטים, עורכי דינו של הנשיא ערכו חיפוש במגוריו של הנשיא בוילמינגטון ורחובות' ביץ', דלאוור - המיקומים האחרים שאליהם עשויים היו להישלח תיקים מתקופת כהונתו של בייגן כסגן הנשיא במהלך מעבר השלטון של 2017.

עוד נמסר כי "עורכי הדין השלימו את הסקירה הזו אמש".