התקשורת הממלכתית באיראן דיווחה הבוקר (שבת) כי עלי רזא אכברי, סגן שר ההגנה לשעבר המחזיק באזרחות בריטית, הוצא להורג לאחר שהורשע בריגול עבור הממלכה הבריטית. בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות "מיזן", נכתב כי אכברי נידון למוות באשמת "שחיתות ופעולה נרחבת נגד ביטחון הפנים והחוץ של המדינה באמצעות ריגול עבור שירות הביון של ממשלת בריטניה". 

כמו כן, נטען כי היא מעורב בחיסול של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, ב-2020, בפעולה שיוחסה אז למוסד הישראלי.שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, תקף אמש את הרפובליקה האסלאמית ודרש ממנה למנוע את הוצאתו להורג. לדבריו, "גזר דין המוות הוא מניע פוליטי". זאת לאחר שרדיו BBC בפרסית פרסם הודעה מוקלטת ובה נשמע אכברי כשהוא מודה בפשעים שביצע.

סוהר בכלא איוון בטהרן (צילום: רויטרס)
סוהר בכלא איוון בטהרן (צילום: רויטרס)

ההוצאה להורג מגיעה לאחר הדיווח בעיתון "הטלגרף" כי בריטניה תכריז על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. זאת לאחר שברפובליקה האסלאמית הודיעו על מעצרם של שבעה בני אדם הקשורים לכאורה לממלכה הבריטית ולקחו תפקיד אקטיבי ב"מחאת החיג'אב". 

המהלך של בריטניה, שעתיד להיות מוכרז תוך מספר שבועות, זכה לתמיכה על ידי שר הביטחון ושרת הפנים. גורמים רשמיים בממלכה החלו לבנות את התיק כנגד משמרות המהפכה, וכללו בתוכו את האיסור ליצור קשר עם כל גורם בארגון, לשאת את הלוגו באופן פומבי או לתמוך בארגון באופן פעיל. כמו כן, סטיב קראב, חבר הפרלמנט וידיד ישראל, תמך גם הוא בהצעה ואמר כי "זו הגישה הנכונה".

ראש סוכנות הביון הבריטית, קן מקאלום, הדגיש לאחרונה כי המשטר באיראן מאיים באופן ישיר על הממלכה. לדבריו, "איראן מאיימת על בריטניה באמצעות שירותי הביון האגרסיביים שלה. זה כולל מזימות לחטוף או אפילו להרוג אזרחים בריטים הנתפסים כאויבי המשטר. ראינו לפחות עשרה איומים פוטנציאלים כאלו מאז תחילת השנה".