נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו התגלה כאחד הנשיאים שהוציאו את הסכום הגבוה ביותר על הנאות אישיות, כך דווח היום (שבת) בערוץ "אל-ערביה". על פי הדיווח, הפזרנות של הנשיא לשעבר התגלתה בנתוני כרטיס האשראי הנשיאותי שהיה בידיו, וזאת למרות "הסעיף הסודי" שאוסר על פרסום ההוצאות, ולאחר שהצהיר כי "לא הוציא אגורה מהכרטיס".

עם זאת, הנשיא הנכנס לואיז אינסיו דה סילבה, ביטל ביום שלישי האחרון את "הסעיף הסודי" לצמיתות וכך ניתן היה לפרסם את ההוצאות האישיות של הנשיא הפזרן, שעזב את המדינה וכעת נמצא בארה"ב. על פי הפרטים, בולסונארו הוציא כ-27 מיליון דולר ו-600 אלף ריאל ברזיאלי, שהם כ-5 מיליון ו-200 אלף דולר לאורך ארבע שנות כהונתו. 

עוד נמסר, כי באחת הפעמים שביקר באזור אמזוניה במדינה, הוציא באופן אישי יותר מ-11 אלף דולר על ממתקים, עוגות ואביזרים ליום ההולדת שלו. כמו כן, פיזר כספים רבים על עוגות וגלידות בשווי אלפי דולרים. לאחר אותו ביקור, בולסונארו הגיע למדינת רוריימה, הגובלת עם ונצואלה, שם הוציא יותר מ-21 אלף דולר על ארוחת צהריים בלבד. לפי הערכות, הנשיא לשעבר גם הוציא 14 אלף דולר על קנייה אחת בתחנת דלק ובחנות כריכים בסאו פאולו.

באשר להוצאות האישיות הגדולות ביותר, בולסונארו שילם בעזרת הכרטיס הנשיאות כ-280 אלף דולר על חופשה פרטית עם אשתו ובתם הקטנה בעיר גוארואה, המרוחקת כ-90 קילומטר מסאו פאולו. עוד עלה מבירור ההוצאות, כי הוציא גם סכומים גדולים על קניית כלים לניקיון ביתו הפרטי, דיג, מזון לכלבים, חניה, מנוי לעיתון, חשבונות טלפון ומוצאים לחדר השינה.

על רקע הפרסום על פזרנות הנשיא, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הנשיא לשעבר אושפז בבית חולים בפלורידה. על פי הדיווח, הנשיא לשעבר סובל מכאבי בטן עזים. הדיווח הגיע כיממה בלבד לאחר הכאוס בבירה ברזיליה, כאשר מאות מתומכי הנשיא פרצו לקונגרס ולבית המשפט.