מפקד יחידת מתנדבים של צבא אוקראינה הזהיר היום (שבת) את החיילים הבלארוסים כי אזורי הגבול מצפון לקייב יהפכו "למלכודת מוות" לכל כוחות הצבא הבלארוסי. "אני רוצה לייעץ לבלארוסים לא להגיע לכאן. אם הם יבואו לארצנו, הם ימותו, בדיוק כמו שהרוסים מתו", אמר מפקד יחידת ההגנה הטריטוריאלית האוקראינית המוצבת סמוך לגבול לעיתון הבריטי "הטיימס".

גנרל לשעבר בצבא ארה"ב מעריך: כך תסתיים מלחמת רוסיה-אוקראינה
במהירות 9 מאך: הטיל החדש של צבא רוסיה שמאיים על אוקראינה

האזהרה האוקראינית מגיעה לאחר שגורם בכיר במשרד החוץ הרוסי אמר אתמול כי בלארוס עשויה להצטרף ללחימה באוקראינה, אם קייב תחליט "לפלוש" אליה או לאחת מבנות בריתה. מאז החלה המלחמה, רוסיה ובלארוס הגבירו את התרגילים הצבאיים המשותפים, מה שמעלה חשש בקייב כי בלארוס עשויה לפתוח במתקפה מצפון.

במקביל, המתקפה הרוסית על אוקראינה נמשכת לאחר שמוקדם יותר היום מוסקבה שיגרה מטחי טילים לרחבי המדינה. הרשויות באוקראינה טענו כי מתקפת הטילים פגעה בתשתיות בקייב ובמזרח העיר חרקוב. בעיר דניפרו דיווחו הרשויות על לפחות 27 פצועים, בהם כשישה ילדים. 

פגיעת טילים בעיר דניפרו: 

"כל שטף של טילים מדלדל עוד יותר את הרזרבות הרוסיות. עם זאת, הם עדיין מסוגלים לייצר חדשים. אנחנו יכולים וחייבים להרוג את תעשיית הטילים והמל"טים שלהם עם התקפת סנקציות מסיבית. אני קורא ל-G7 ולאיחוד האירופי ליישם מיד את סנקציות מתאימות שהוצעו על ידי אוקראינה", כתב שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. 

אוקרנרגו האחראית על רשת החשמל האוקראינית דיווחה כי היא מתמודדת עם תקלות חוזרות ונשנות בשל פגיעות טילים. המושל האזורי של חרקוב דיווח כי מספר טילים פגעו בתשתיות אנרגיה ובמתקני תעשייה. במקביל, בצפון מולדובה גילו שוטרי משמר הגבול שברי רקטה רוסית ככל הנראה.

כזכור, משרד ההגנה הרוסי טען אמש כי הצבא כבש את העיירה סולדר, לאחר נסיגת הכוחות האוקראינים. לאחר ההודעה הרשמית, אחד מבעלי קבוצת "וגנר", יבגי פריגוז'ין, סתר אותה במהירות ואמר כי "אף צנחן רוסי לא היה מעורב בכיבוש העיר". בהודעה המתוקנת אותה הוציא משרד ההגנה הרוסי נכתב כי "המשימה בעיירה יושמה בהצלחה על ידי פעולות אמיצות של פעילי קבוצת וגנר".

תמונות ההרס מהעיירה סולדר האוקראינית (צילום: Maxar Technologies./Handout via REUTERS)
תמונות ההרס מהעיירה סולדר האוקראינית (צילום: Maxar Technologies./Handout via REUTERS)

בנאום שנשא הלילה נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, טען כי "הקרב טרם הסתיים וכחותינו ממשיכים להילחם בכוחות הרוסים בסולדר ובערים אחרות במזרח אוקראינה". גם דובר הפיקוד הצבאי במזרח אוקראינה אמר כי "סולדר לא נכבשה על ידי רוסיה, היחידות שלנו נמצאות בשטח והיא אינה בשליטה רוסית".

שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב התראיין לרשת BBC הבריטית ואמר כי "המצב קשה מאוד, אך בשליטה". לדבריו, "לוחמים בקבוצת וגנר ממשיכים לתקוף בגלים את העייריה והובילו למספר גבוה של הרוגים. פריגוז'ין היה מעוניין ביתרונות הכלכליים האפשריים של כיבוש העיירה, כמו מכרות המלח הגדולים באירופה. הם ירוויחו כסף מדם".