אוקראינה הותקפה היום (שבת) על ידי רוסיה במתקפת הטילים המסיבית הראשונה לשנת 2023. אזעקות פעלו בכל רחבי המדינה משעות הבוקר המוקדמות, כאשר רוסיה השתמשה בטילים ומטוסי קרב שתקפו את קייב, דניפרו, חרקוב וזפוריז'יה.

כוחות רוסים שיגרו טילים בליסטיים וטילים שיוטיים לעבר אזורי מגורים ותשתיות אזרחיות קריטיות ברחבי אוקראינה. סדרת התקפות הטילים הראשונה זעזעה את הבירה קייב לפנות בוקר, כשפיצוצים חזקים דווחו במספר שכונות בקייב בשעה 06:00. מאוחר יותר, בשעה 9:35, הופעלה התראת ההתקפה האווירית באזור קייב בעקבות סדרה נוספת של פיצוצים. דובר חיל האוויר של אוקראינה, יורי איהנאט, אישר כי הפיצוצים נגרמו מטילים רוסיים.

אחד הטילים הרוסים פגע בתשתית אזרחית קריטית בקייב, כך אמר ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו. בנוסף, דיווח כי שברי טיל רוסי נוסף שהופל על ידי ההגנה האווירית של אוקראינה נפלו על בית לא מיושב במחוז הולוסייבסקי בקייב. כתוצאה מכך, גרם הפיצוץ לשריפה שכובתה תוך שעה. לא היו נפגעים.

טיל רוסי שפגע בבניין דירות בעיר דניפרו גרם למותם של חמישה בני אדם. כך, הודיעו גורמים אוקראינים רשמיים. בנוסף, טילים ששוגרו לאזור העיר פגעו במתקני אנרגיה חיוניים ברחבי המדינה. שר האנרגיה של המדינה, גרמן גלושצ'נקו, הזהיר כי המתקפה תהפוך את הימים הקרובים ל"קשים". בנוסף, מושל האזור הודיע: "לפחות 27 בני אדם, כולל שישה ילדים, נפצעו גם הם במתקפת הטילים על העיר, כשאנשים נוספים עדיין לכודים מתחת להריסות".