בטלגרף הבריטי דווח היום (ראשון) כי בממלכה שוקלים מחדש את התמיכה בהסכם הגרעין עם איראן בעקבות הוצאתו להורג של עלי רזא אכברי, סגן שר ההגנה לשעבר שהורשע בריגול עבור בריטניה. כמו כן, יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט קרא לממשלה להסיר את הסיווג ולשתף מידע נוסף על "הנוכלות" של איראן ולסגור ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה במדינה.

אחרי שהבכיר שנחשד בריגול הוצא להורג: בריטניה ואיראן נוקטות בצעדים דרמטיים

בהודעה שפורסמה בתקשורת האיראנית נכתב כי "אכברי נידון למוות באשמת שחיתות ופעולה נרחבת נגד ביטחון הפנים והחוץ של המדינה באמצעות ריגול עבור שירות הביון של ממשלת בריטניה". כמו כן, נטען כי היה מעורב בחיסול של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, ב-2020, בפעולה שיוחסה אז למוסד הישראלי. 

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר על האירוע כי "זה היה מעשה פחדני, שבוצע על ידי משטר ברברי ללא כבוד לזכויות האדם של בני עמם". שר החוץ הבריטי ג'יימס קלירלי הוסיף: "המעשה הברברי הזה ראוי לגינוי במונחים הקשים ביותר. זה לא יעמוד ללא עוררין". בהמשך, הודיעה בריטניה כי על הטלת סנקציות על התובע הכללי של איראן, מוחמד ג'אפר מונטאצרי, במסגרתם יוקפאו נכסיו ותיאסר כניסתו לשטחי בריטניה. כמו כן, בריטניה החזירה זמנית את שגרירה מאיראן.

ההוצאה להורג של אכברי היא הסלמה גדולה במתיחות בין המערב לאיראן, שהתגברה ממילא קודם בשל הדיכוי של הפגנות במדינה על יד משמרות המהפכה ותמיכת איראן בפלישה של רוסיה לאוקראינה. בריטניה הייתה שחקנית מפתח בשיחות על השבת הסכם הגרעין מתקופת נשיאותו של אובמה, שהקל את הסנקציות המשתקות את טהרן בתמורה לריסון תוכנית הגרעין של איראן.