נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר היום (ראשון) כי הלחימה באוקראינה, אותה הוא מכנה "המבצע הצבאי המיוחד", מתנהלת לפי המתוכנן ומראה מגמה חיובית. עוד אמר הנשיא הרוסי, כי הוא מצפה מכוחותיו הצבאיים להישגים נוספים. בנוסף התייחס פוטין למצב הכלכלי השורר כעת ברוסיה, וטען כי הוא יציב ואף "טוב יותר משציפו בתחזיות". ההתבטאויות האלו מגיעות לאחר דיווחים לפיהם הכוחות הרוסים כבשו את העיירה האוקראינית סולדר.

מבוכה לפוטין: רוסיה הודיעה כי "הצבא כבש את סולדר" - ואז הגיעה פניית הפרסה

ולדימיר פוטין נואם: "כמעט כל הפוטנציאל הצבאי של נאט"ו משמש כנגד רוסיה", צילום: רויטרס

הפרסום אודות כיבוש העיירה סולדר אמש לווה במבוכה, כשתחילה פורסם ע"י משרד ההגנה הרוסי כי הצבא ו"הצנחנים האמיצים" הביסו את הכוחות האוקראינים ושחררו את העיירה. רק לאחר פרסום ההודעה הרשמית הזו, אחד מבעלי קבוצת שכירי החרב "וגנר", יבגי פריגוז'ין, סתר אותה וטען כי "אף צנחן רוסי לא היה מעורב בכיבוש העיר". משום כך שינה הקרמלין את הודעתו, והצהיר: "המשימה בעיירה יושמה בהצלחה על ידי פעולות אמיצות של פעילי קבוצת וגנר".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הויכוח בין הצבא הרוסי לקבוצת "וגנר" מאיים לערער את הניצחון המשמעותי הראשון של רוסיה, מאז שהכריזה על כיבוש מחוז לוהנסק בחודש יולי האחרון. הוא גם מדגיש את כוחה והשפעתה של קבוצת שכירי החרב, שזוכה לגיבוי של הקרמלין, אך פועלת באופן מוחלט בנפרד מהצבא הרוסי. מוקדם יותר השנה, אישר הקרמלין לגייס אסירים כדי לתגבר את כוח וגנר, אך נראה כי פעילי הקבוצה פועלים אך ורק לפי פקודותיו של פריגוז'ין.