המשטרה האיטלקית הודיעה הבוקר (שני) כי לכדה את מתיאו מסינה דנארו, ראש המאפיה האיטלקית, לאחד מצוד שנמשך 30 שנים. בארץ המגף דיווחו כי המשטרה עצרה את דנארו בבית חולים פרטי בעיר פלרמו, לשם הגיע באופן קבוע לצורף טיפולים. על פי הפרטים, מנהיג ה"קוזה נוסטרה", שתואר בעבר כ"בוס של כל הבוסים" אינו המתנגד למעצר. מאז שנת 1993, נמצא דנארו ברשימת האנשים המבוקשים בעולם.

מנהיג המאפיה, הנמלט מאז שנת 1993, חלה בתקופה האחרונה ועל כן הגיע באופן קבוע למתקן הבריאות הפרטי בעיר פלרמו. דנארו בעל עבר אלים, נשפט בהיעדרו למאסר עולם בשל מעורבותו בשורה של מקרי רצח ב-1992, ובהם התובעים ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסילינו. כמו כן, דנארו הואשם כי לקח חלק בשורה של פיגועים ברומא, פירנצה ובמילאנו, בהם נהרגו עשרה בני אדם.

על פי דיווחים שונים דנארו היה מעורב בחטיפתו של ילד בן 12, ג'וזפה די מתיאו, בניסיון למנוע מאביו למסור עדות נגד המאפיה. הילד הוחזק בשבי במשך שנתיים עד שמת מחנק וגופתו התמוססה בחומצה. דנארו גם השתמש בילדה בת חמש כדי להעביר "הודעות סודיות" בכתב בינו לבין פעילים אחרים של המאפיה. 

מסינה דנארו בן ה-60, נולד בעיר טרפאני למשפחת פשע, והחל להשתמש בנשק חם כבר בגיל 14, כשלמד להשתמש באקדח. את הרצח הראשון ביצע בגיל 18, ועל פי הערכות אחראי על מותם של לא לפחות מ-50 בני אדם. דנארו העיד על עצמו שכמות האנשים שהרג "יכולה למלא בית קברות קטן". את המוניטין שלו עשה לאחר שרצח בוס של ארגון יריב, וחנק למוות את חברתו ההריונית.

בשנת 2010, המשטרה החרימה נכסים בשווי 1.9 מיליארד דולר מאיש העסקים הסיצליאני ויטו ניקסטרי, שהואשם בעבודה עם דנארו. הוא השתמש במקורות אנרגיה ירוקים כדרך להלבנת כספים. המשטרה האיטלקית יישמה אסטרטגיה חדשה על מנת לנסות ללכוד את דנארו, ותפסה עשרות נכסים שהיו רשומים תחתיו. שר הפנים דאז הצהיר כי "המעגל סביבו מתהדק".

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, התייחסה למעצר ואמרה כי "מדובר בניצחון גדול למדינה משראה שהיא מעולם לא ויתרה על הקרב מול המאפי", גם נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מטסולה, הגיבה וצייצה בחשבונה האישי בטוויטר כי "היום העולם קצת יותר בטוח".