הקמלין הזהיר היום (שני) כי הטנקים שבריטניה מתכננת לשלוח לאוקראינה "יישרפו בשדה הקרב", והזהיר את המערב כי אספקת סבב חדש של נשק מתקדם יותר לאוקראינה תשנה את תוצאות המלחמה. 

"הם משתמשים במדינה הזו (אוקראינה) ככלי להשגת מטרותיהם האנטי רוסיות", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, כאשר נשאל על הטנקים הבריטיים. "הם יבערו ויישרפו בדיוק כמו השאר". 

בכיר לשעבר בצבא רוסיה: "עלולה לפרוץ מלחמת אזרחים"

בתוך כך, בכיר הצבא הרוסי לשעבר, איגור איבנוביץ', הידוע גם בשם איגור גירקין, הזהיר מפני "מלחמת אזרחים" ברוסיה, שעלולה להוביל ל"מיליוני הרוגים", על רקע הלחימה באוקראינה. 

רצח 83 נשים בפטישים: האם "איש הזאב" יתגייס לשירותו של פוטין באוקראינה?

"יש כל מיני מלחמות אזרחים", הסביר איבנוביץ'. "יש כאלה שיחסלו את המדינה שלנו בשלושה ימים בחורף. זה אמנם ייגמר בתוך שלושה ימים, אך זה יהרוג את המדינה". לדבריו, מוסקבה עלולה "להתמוטט לתוך מלחמת אזרחים עם מיליוני הרוגים, עם קריסה מוחלטת". 

מארק פייגין, שכיהן בעבר בדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית (הבית התחתון של הפרלמנט), אמר ל"ניוזוויק" באוקטובר האחרון כי תבוסה של פוטין באוקראינה עלולה לגרום למלחמת אזרחים "עקובה מדם" ברוסיה. 

"זה יהיה תלוי מאוד בדרך שבה המלחמה הזו תסתיים", הסביר פייגין, והוסיף כי אוקראינה עלולה "לרסק את ממשלתו של פוטין אפילו מבלי להחזיר את קרים".