ממשיך להסתבך? לאחר שמסמכים מסווגים נוספים נמצאו בביתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במדינת דלאוור, גורמים במפלגה הרפובליקנית תקפו, והאשימו אותו בצביעות. "אם אתה גר בבית זכוכית, אל תזרוק אבנים", עקץ חבר הקונגרס דון בייקון.

ביידן ממשיך להסתבך: קבוצה שנייה של מסמכים מסווגים נמצאה בביתו

כזכור, לפחות 20 מסמכים מתקופתו של ביידן כסגנו של אובאמה, נמצאו במעונו הפרטי ובמשרד בו עשה שימוש בוושינגטון. דבר שסיבך את הנשיא אף יותר, היא הביקורת שהעביר בזמנו על הנשיא לשעבר טראמפ, לאחר שבביתו נמצאו מסמכים מסווגים רבים. "איך מישהו יכול להיות כל כך חסר אחריות?", תקף אז את טראמפ. 

טרם ברור מה כללו המסמכים בביתו של ביידן, שחקירה בעניינו נפתחה בהחלטת משרד המשפטים האמריקאי. על פי החוק האמריקאי, על כל נשיא שמסיים את כהונתו, למסור את כלל התיקים והמסמכים המסווגים לארכיון הלאומי, דבר שכאמור לא ביצע ביידן באופן מלא, בדומה לטראמפ.

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

הביקורת כלפי ביידן הגיעה מכיוונים רבים במפלגה הרפובליקנית, כאשר גם ג'יימס קומר מקנטאקי, היו"ר החדש של ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, תקף אותו בחריפות: "בזמן שהוא האשים את טראמפ, הוא ידע היטב שהוא בעצמו מחזיק במסמכים מסווגים, ולכן הצביעות כאן גדולה".

חברים אחרים במפלגה, העלו חשש מפני תוכן המסמכים שנמצאו בביתו של הנשיא, ואף דיברו על ה"חשש מפני פגיעה בביטחון הלאומי". בהודעתו של הבית הלבן, לא נמסרו פרטים בנוגע למשך הזמן שבו ביידן היה מודע לקיומם של המסמכים המסווגים בביתו, אך הודגש כי עורכי הדין שלו מסרו אותם, "ברגע שהם נמצאו".