נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ניצל מלפחות 12 ניסיונות חיסול על ידי רוסיה מאז פרצה מלחמת רוסיה-אוקראינה, כך טוענים היום (שלישי) גורמים רשמיים אוקראיניים.

בתוך כך ספר חדש שעתיד להתפרסם בקרוב, "הקרב של חייו: בתוך הבית הלבן של ג'ו ביידן" שכתב כריס ויטל, מספר על השנתיים הראשונות לכהונתו של נשיא ארצות הברית ביידן, וחושף את מעורבות הממשל האמריקאי בהגנה על  זלנסקי, שנרקמו נגדו מזימות התנקשות מצד הרוסים. 

הספר טוען כי ראש ה-CIA ביל ברנס נסע לקייב בירת אוקראינה לפני הפלישה הרוסית בפברואר 2022 ואמר לזלנסקי כי רוסיה מתכננת להתנקש בו. 

עוד נטען, כי הנשיא האוקראיני האמין בחודש שקדם לפרוץ המלחמה כי רוסיה לא תפלוש לאוקראינה כל עוד האחרונה לא תעורר פרובוקציה,   ואף טען כי ארצות הברית "מעוררת פאניקה".

זלנסקי וביידן בבית הלבן (צילום: רויטרס)
זלנסקי וביידן בבית הלבן (צילום: רויטרס)

בספרו טען ויטל כי ברנס אמר לזלנסקי בצורה ברורה מאוד כי כוחות מיוחדים של הקרמלין קיבלו הוראות לחסל אותו. "ביידן ביקש מראש ה-CIA ברנס למסור לזלנסקי כמה שיותר פרטים מדויקים על המזימות הרוסיות", כתב. זלנסקי, כך נטען, הופתע מאוד מכך.

עוד טען ויטל, כי לפחות שני ניסיונות להתנקש בחייו של זלנסקי נמנעו תודות למודיעין האמריקאי. "המודיעין היה כל כך מפורט שהוא סייע לכוחות הביטחון של זלנסקי לסכל שני ניסיונות רוסים להתנקש בחייו", נכתב.