בדרך למשבר דיפלומטי? ירדן זימנה היום (שלישי) את השגריר הישראלי בעמאן לשיחה, זאת לאחר שלפי הדיווחים במדינה שגריר ירדן בישראל ראסן אל מג'אלי עוכב הבוקר בכניסה להר הבית ולא הורשה להיכנס למתחם מסגד אל-אקצא.

משרד החוץ הירדני אף פרסם הודעת גינוי חריפה וקרא לישראל "לשים סוף לניסיונות לשנות את הסטטוס קוו". במשטרת ישראל לעומת זאת פרסמו הודעת הכחשה וטענו כי מדובר ב"פרסומים כוזבים" וכי כניסתו של השגריר לא נמנעה. 

בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ הירדני נכתב כי "משרד החוץ זימן את שגריר ישראל בעמאן למטה המשרד, לאחר ששוטר משטרת הכיבוש הישראלי חסם את דרכו של שגריר ירדן בתל אביב עם כניסתו למסגד אל -אקצא". עוד נכתב כי "לשגריר הישראלי נמסרה איגרת חריפה ועליו להעבירה מיד לממשלתו, ובה גינוי חריף נגד הפעולות להתערב בענייני מסגד אל-אקצא.

באיגרת שהועברה לשגריר הודגש כי "ישראל, כמדינה כובשת, חייבת לעמוד בהתחייבויותיה בהתאם למשפט הבינלאומי ובמיוחד המשפט ההומניטרי בנוגע לירושלים, המקומות הקדושים בה ובמיוחד מסגד אל-אקצא המבורך. על ישראל להימנע מכל צעד שיפגע בקדושת המקום, ולשים סוף לניסיונות לשנות את הסטטוס קוו הקיים".

במשטרת ישראל, לעומת זאת, הכחישו את הדיווחים, ומסרו "הבהרה בהמשך לפניות כתבים ופרסומים שגויים", בה נטען כי "לפני זמן קצר, הגיע מנהל הווקף הירדני יחד עם שגריר ישראל בירדן להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עידכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית". 

עוד נמסר מהמשטרה כי "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית. נציין כי הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל - היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".